Social Media Monitoring

Online- en social media monitoring
OBI4WAN online- en social media monitoring geeft inzicht in alles wat er over uw organisatie, merk, concurrenten, producten en diensten wordt geschreven en gezegd op social mediakanalen als Twitter, Facebook en LinkedIn. Maar ook op nieuwsbronnen, fora en weblogs.
Wij verzamelen data uit meer dan 400.000 bronnen en maken deze beschikbaar binnen een overzichtelijke tool.

OBI4WAN biedt uitgebreide mogelijkheden om op een snelle en efficiënte manier over al deze data te rapporteren.

U bewaakt alles wat er over uw organisatie geschreven of gezegd wordt op social media:
-    Leads & Verkoopkansen
-    Herkenning Emotie / Sentiment / Klacht
-    Wat doen uw concurrenten
-    Volume en bereik van uw campagne
-    Key Brand Influencers

Leads & Verkoopkansen
Ontvang door ingestelde steekwoorden automatisch leads & verkoopkansen

Herkenning Emotie / Sentiment / Klacht
Achter elk online bericht of statusupdate hangt een emotie, of deze nu neutraal, negatief of juist positief is. OBI4WAN heeft een eigen taalanalyse ontwikkeld waarmee u op een zeer accurate wijze het sentiment zichtbaar kunt maken. Ideaal om de reputatie van uw bedrijf of merk te bewaken.

Wat doen uw concurrenten
Waar bevinden de mensen van uw concurrenten zich? Wat zijn de nieuwe ontwikkelingen / trends? Waar gaat het goed? Waar zijn er klachten over uw concurrent….

Volume en bereik van uw campagne
Wat zijn uw piekmomenten op social media? Wat was hier aanleiding toe? Hoe vaak zijn berichten gelezen en gedeeld?

Krijg doormiddel van online en social media monitoring snel inzicht in het online volume van uw bedrijf, merk, markt en productcategorie. Hoe vaak wordt er over uw bedrijf of merk gesproken? Hoe verhoudt dit zich ten opzichte van uw concurrenten?

Bevindt uw doelgroep zich op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram of op bepaalde blogs en communities?

Key Brand Influencers
De rol van sociale netwerken en communities wordt steeds groter in het beslissingsproces van consumenten en bedrijven.

Imago speelt daarin een belangrijke rol. Zonder tussenkomst van het bedrijf of merk vormen bedrijven en consumenten een beeld over een bedrijf of merk op basis van ervaringen van anderen.

Webcare en online klantcontact
Naast het monitoren van relevante online conversaties rondom je merk, kun je deelnemen aan deze conversaties. Door het toepassen van succesvolle webcare kunnen bedrijven klachten afhandelen, hun imago beïnvloeden of informatie verschaffen. Dit gebeurt volledig binnen een heldere en efficiënte workflow.
Maar wat is succesvolle webcare? Een reactie op zich is niet voldoende. Succesvolle webcare wordt mede bepaald door de reactietijd, de kwaliteit van de geboden oplossing en de tone-of-voice. Webcare van OBI4WAN is zo ingericht dat alle personen, teams en afdelingen op een effectieve en efficiënte manier kunnen reageren op voor hen relevante berichten, direct vanuit onze software.

Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie