On-the-go is on the rise

12-02 06:05 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De Britse snackmarkt doet het met groeicijfers van bijna 4% op dit moment beter dan menig ander levensmiddelensegment. Consumenten blijken in te zijn voor snacks die inspelen op een brede behoefte: als premium verwennerij die je deelt met vrienden, een gemakkelijk tussendoortje als je onderweg bent of een gezonde snack die je geen schuldgevoel bezorgd. Ongeacht welke behoefte exact wordt vervuld, één ding blijft belangrijk: snacks moeten allereerst lekker zijn.       

Snacks zijn een belangrijke categorie voor de retailer. De meerderheid van de snacks wordt op dit moment nog thuis genuttigd, maar er is een verschuiving zichtbaar   richting de buitenshuis consumptie. Leveranciers zouden daarom moeten inhaken op deze trends en retailers hebben een rol te spelen in het aantrekkelijk houden van de aankoop van snacks in het supermarktkanaal. Een groot snacksegment is het chips- schap waar de smaak nog steeds de doorslaggevende reden van aankoop is. Avontuurlijke smaken als wasabi & gember, gegrilde steak en chimichurri zetten de trend en – met Kerst in het vooruitzicht – wat te denken van chips met geroosterde- biefstuk-met-rode-wijn smaak?

Het popcorn segment laat vergelijkbare opwaartse bewegingen zien met nieuwe merken als Propercorn for kids, en ook fruit- en groentechips, gedroogde vruchten, noten en zaden zitten in de lift. De laatstgenoemde profiteren van de groeiende invloed van gezondheidstrends en worden ook op andere momenten genuttigd zoals tijdens het ontbijt en als saladetopping. Andere groeisegmenten zijn de gezonde repen, de (trendy eiwitrijke) kaas- en vleessnacks (als voorbeeld Mr Porky Crispy Strips), rijst- en Itsu’s garnalencrackers, maar natuurlijk speelt de zoetwarenindustrie ook nog steeds een enorme rol in het snack segment. Mondelez’ wereldwijd leidende positie in chocolade, koek en snoep met merken als Cadbury, Oreo en Belvita illustreert dit. De ‘good for you’ snacks die inspelen op gezondheid en gemak en ook nog eens goed smaken trekken jongere consumenten, creëren nieuwe eetmomenten gedurende de dag en spelen in op de behoefte van legitiem snacken. Veel kansen om nader te ontdekken dus, want deze trend zal alleen maar verder groeien en niet alleen in Groot-Brittannië.

Wilt u meer weten over de de snack en on-the-go markt en wilt u uw kansen hierin ontdekken? TEN the export network biedt advies en ondersteuning aan food & beverage bedrijven die over grenzen durven te kijken. Wij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseren we bestaande exportactiviteiten en zijn we werkzaam als SIB-adviseur (Starters International Business programma van de RVO) voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.

Bron: The Grocer, september 2017





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
21 aug Duncan Hoy nieuwe CEO Plus
21 aug Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
21 aug FrieslandCampina neemt activiteiten Best Cheese Holland over
21 aug Nederlanders geven 2,3 procent meer uit aan voeding
21 aug 'Vlees zou tot 53 procent duurder moeten zijn'
21 aug Unilever gaat voor afbreekbaar plastic
21 aug Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
21 aug 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
20 aug PepsiCo neemt IsraĆ«lische frisdrankmaker Sodastream over
20 aug Veel belangstelling voor failliete fruittransporteur Mooy
20 aug Deliveroo stopt in tien Duitse steden
20 aug Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
20 aug Trends die in 2018 voor verandering in de voedingsindustrie zorgen
20 aug Ondernemersacademie Food
20 aug Vision inspectiesystemen controleren de kwaliteit van de etiketten op uw verpakkingen (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie