TIP: Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Meld u nu aan voor de gratis nieuwsbrief.

Aanmelden

Het FoodPro netwerk

FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network! Registreer nu.

Registreren

Of volg ons      

On-the-go is on the rise

12-02 06:05 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De Britse snackmarkt doet het met groeicijfers van bijna 4% op dit moment beter dan menig ander levensmiddelensegment. Consumenten blijken in te zijn voor snacks die inspelen op een brede behoefte: als premium verwennerij die je deelt met vrienden, een gemakkelijk tussendoortje als je onderweg bent of een gezonde snack die je geen schuldgevoel bezorgd. Ongeacht welke behoefte exact wordt vervuld, één ding blijft belangrijk: snacks moeten allereerst lekker zijn.       

Snacks zijn een belangrijke categorie voor de retailer. De meerderheid van de snacks wordt op dit moment nog thuis genuttigd, maar er is een verschuiving zichtbaar   richting de buitenshuis consumptie. Leveranciers zouden daarom moeten inhaken op deze trends en retailers hebben een rol te spelen in het aantrekkelijk houden van de aankoop van snacks in het supermarktkanaal. Een groot snacksegment is het chips- schap waar de smaak nog steeds de doorslaggevende reden van aankoop is. Avontuurlijke smaken als wasabi & gember, gegrilde steak en chimichurri zetten de trend en – met Kerst in het vooruitzicht – wat te denken van chips met geroosterde- biefstuk-met-rode-wijn smaak?

Het popcorn segment laat vergelijkbare opwaartse bewegingen zien met nieuwe merken als Propercorn for kids, en ook fruit- en groentechips, gedroogde vruchten, noten en zaden zitten in de lift. De laatstgenoemde profiteren van de groeiende invloed van gezondheidstrends en worden ook op andere momenten genuttigd zoals tijdens het ontbijt en als saladetopping. Andere groeisegmenten zijn de gezonde repen, de (trendy eiwitrijke) kaas- en vleessnacks (als voorbeeld Mr Porky Crispy Strips), rijst- en Itsu’s garnalencrackers, maar natuurlijk speelt de zoetwarenindustrie ook nog steeds een enorme rol in het snack segment. Mondelez’ wereldwijd leidende positie in chocolade, koek en snoep met merken als Cadbury, Oreo en Belvita illustreert dit. De ‘good for you’ snacks die inspelen op gezondheid en gemak en ook nog eens goed smaken trekken jongere consumenten, creëren nieuwe eetmomenten gedurende de dag en spelen in op de behoefte van legitiem snacken. Veel kansen om nader te ontdekken dus, want deze trend zal alleen maar verder groeien en niet alleen in Groot-Brittannië.

Wilt u meer weten over de de snack en on-the-go markt en wilt u uw kansen hierin ontdekken? TEN the export network biedt advies en ondersteuning aan food & beverage bedrijven die over grenzen durven te kijken. Wij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseren we bestaande exportactiviteiten en zijn we werkzaam als SIB-adviseur (Starters International Business programma van de RVO) voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.

Bron: The Grocer, september 2017



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
18 mei Recall QiZiNi Panini Pulled Chicken BBQ Jumbo, Dirk van der Broek en Dekamarkt
18 mei Hoegaarden verhuist deel productie naar China en Vietnam
18 mei Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout
18 mei Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, maar lokale merken groeien
18 mei Meat Your Veggies: een nieuwe benadering van vleesmindering
18 mei Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
18 mei Vacature: Quality Assurance Manager bij Van Loon Vlees
18 mei 7 juni: Allergenenbeheersing met VITAL
17 mei Onderhandelingen over transformatieplan bij Carrefour vorderen “mondjesmaat”
17 mei Recall Tony’s Chocolonely om mogelijke borstelharen
17 mei Broedplaats voor food innovatie
17 mei FoodDrinkEurope presenteert methode om kwaliteit levensmiddelen te beoordelen
17 mei GULLIMEX brengt met VisioPointer kwaliteitsinspectie van voedingsverpakkingen naar het hoogste niveau in Nederland
17 mei Vacature: Kwaliteitsmanager (PMj Foods)
16 mei ‘Kindermarketingbeleid levensmiddelenindustrie loopt voor op regelgeving’
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie