On-the-go is on the rise

12-02 06:05 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De Britse snackmarkt doet het met groeicijfers van bijna 4% op dit moment beter dan menig ander levensmiddelensegment. Consumenten blijken in te zijn voor snacks die inspelen op een brede behoefte: als premium verwennerij die je deelt met vrienden, een gemakkelijk tussendoortje als je onderweg bent of een gezonde snack die je geen schuldgevoel bezorgd. Ongeacht welke behoefte exact wordt vervuld, één ding blijft belangrijk: snacks moeten allereerst lekker zijn.       

Snacks zijn een belangrijke categorie voor de retailer. De meerderheid van de snacks wordt op dit moment nog thuis genuttigd, maar er is een verschuiving zichtbaar   richting de buitenshuis consumptie. Leveranciers zouden daarom moeten inhaken op deze trends en retailers hebben een rol te spelen in het aantrekkelijk houden van de aankoop van snacks in het supermarktkanaal. Een groot snacksegment is het chips- schap waar de smaak nog steeds de doorslaggevende reden van aankoop is. Avontuurlijke smaken als wasabi & gember, gegrilde steak en chimichurri zetten de trend en – met Kerst in het vooruitzicht – wat te denken van chips met geroosterde- biefstuk-met-rode-wijn smaak?

Het popcorn segment laat vergelijkbare opwaartse bewegingen zien met nieuwe merken als Propercorn for kids, en ook fruit- en groentechips, gedroogde vruchten, noten en zaden zitten in de lift. De laatstgenoemde profiteren van de groeiende invloed van gezondheidstrends en worden ook op andere momenten genuttigd zoals tijdens het ontbijt en als saladetopping. Andere groeisegmenten zijn de gezonde repen, de (trendy eiwitrijke) kaas- en vleessnacks (als voorbeeld Mr Porky Crispy Strips), rijst- en Itsu’s garnalencrackers, maar natuurlijk speelt de zoetwarenindustrie ook nog steeds een enorme rol in het snack segment. Mondelez’ wereldwijd leidende positie in chocolade, koek en snoep met merken als Cadbury, Oreo en Belvita illustreert dit. De ‘good for you’ snacks die inspelen op gezondheid en gemak en ook nog eens goed smaken trekken jongere consumenten, creëren nieuwe eetmomenten gedurende de dag en spelen in op de behoefte van legitiem snacken. Veel kansen om nader te ontdekken dus, want deze trend zal alleen maar verder groeien en niet alleen in Groot-Brittannië.

Wilt u meer weten over de de snack en on-the-go markt en wilt u uw kansen hierin ontdekken? TEN the export network biedt advies en ondersteuning aan food & beverage bedrijven die over grenzen durven te kijken. Wij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseren we bestaande exportactiviteiten en zijn we werkzaam als SIB-adviseur (Starters International Business programma van de RVO) voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.

Bron: The Grocer, september 2017





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
16 nov Walmart denkt aan virtueel shoppen
16 nov Werknemers Unilever krijgen tien dagen partnerverlof in nieuwe cao
16 nov Europese Commissie volop in conclaaf over stoplichtsysteem
16 nov Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
16 nov Handige schoonmaakoplossingen voor de voedingsindustrie: bereik optimale hygiëne en voorkom kruisbesmetting
15 nov Start online versmarkt Crisp
15 nov Rabobank: 'Wereldwijde voedselprijsstabiliteit onder druk door handelsoorlogen, ziekten en El Niño'
15 nov Europese subsidie voor samenwerking Zwanenberg en Duplaco
15 nov Ondernemers kijken positief naar 2019
15 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
15 nov Hot topic: healthy food design in 1 dag! (Engelstalig)
15 nov Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
14 nov Uitspraak: smaak van een voedingsmiddel kan niet auteursrechtelijk worden beschermd
14 nov Omzet supermarkten neemt met 4,1% toe
14 nov Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?