Snelle groei voor online kerstboodschappen

20-12 08:05 | bron: FoodPro Network

NIEUWEGEIN - Ongeveer een kwart van de Nederlanders doet dit jaar de kerstboodschappen online. Voor één op de vijf online klanten is het de eerste keer dat ze rond de feestdagen online bestellen bij supermarkten.

Aldus onderzoek van Manhattan Associates. Met name jongeren zijn volgens het consultancy bedrijf geneigd hun kerstboodschappen online te bestellen. Bij de personen tussen de 18 en 34 jaar zegt 34,7% in ieder geval een deel van de boodschappen online te bestellen. Ook onder mannen ligt het percentage 'online bestellers' hoger. Bij mannen ligt het percentage op 31%, bij vrouwen op slechts 21,2%.
 
De verwachte drukte in de supermarkten is de voornaamste reden om boodschappen online te bestellen. Daarnaast spelen tijdsbesparing en de vaak grote hoeveelheid boodschappen een belangrijke rol om online te bestellen. De helft van de respondenten geeft aan de boodschappen minimaal twee dagen voor de Kerst in huis te willen hebben.
 
Foto: Pick up Point Jumbo in Kerstsfeer.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
22 okt Thuisbezorgd.nl breidt online aanbod uit met gratis bezorging van Dunkin’ Donuts
22 okt Tien tips voor een succesvolle SIAL
22 okt Amazon heeft grote supermarktambities
22 okt Foodfotografie op locatie bij de klant
22 okt Handige schoonmaakoplossingen voor de voedingsindustrie: bereik optimale hygiëne en voorkom kruisbesmetting
19 okt Voedingsindustrie herstelt zich verder in 2018
19 okt Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
19 okt EFSA: toegenomen verkoop van kant-en-klare voeding draagt bij aan de toename van listeriabesmettingen
19 okt Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
19 okt Tesco opent discountsupermarktketen Jack’s die goedkoper moet worden dan Aldi en Lidl
19 okt Handen drogen is minstens zo belangrijk als handen wassen
18 okt Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 okt Ondernemer Marcel Boekhoorn neemt HEMA over
18 okt Unilever noteert minder omzet in onrustig derde kwartaal
18 okt Tekort aan technici in voedingsindustrie
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?