Snelle groei voor online kerstboodschappen
20 dec 2017 08:05
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
NIEUWEGEIN - Ongeveer een kwart van de Nederlanders doet dit jaar de kerstboodschappen online. Voor één op de vijf online klanten is het de eerste keer dat ze rond de feestdagen online bestellen bij supermarkten.
Aldus onderzoek van Manhattan Associates. Met name jongeren zijn volgens het consultancy bedrijf geneigd hun kerstboodschappen online te bestellen. Bij de personen tussen de 18 en 34 jaar zegt 34,7% in ieder geval een deel van de boodschappen online te bestellen. Ook onder mannen ligt het percentage 'online bestellers' hoger. Bij mannen ligt het percentage op 31%, bij vrouwen op slechts 21,2%.
De verwachte drukte in de supermarkten is de voornaamste reden om boodschappen online te bestellen. Daarnaast spelen tijdsbesparing en de vaak grote hoeveelheid boodschappen een belangrijke rol om online te bestellen. De helft van de respondenten geeft aan de boodschappen minimaal twee dagen voor de Kerst in huis te willen hebben.
Foto: Pick up Point Jumbo in Kerstsfeer.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan