Snelle groei voor online kerstboodschappen

07-12 10:39 | bron: FoodPro Network

NIEUWEGEIN - Ongeveer een kwart van de Nederlanders doet dit jaar de kerstboodschappen online. Voor één op de vijf online klanten is het de eerste keer dat ze rond de feestdagen online bestellen bij supermarkten.

Aldus onderzoek van Manhattan Associates. Met name jongeren zijn volgens het consultancy bedrijf geneigd hun kerstboodschappen online te bestellen. Bij de personen tussen de 18 en 34 jaar zegt 34,7% in ieder geval een deel van de boodschappen online te bestellen. Ook onder mannen ligt het percentage 'online bestellers' hoger. Bij mannen ligt het percentage op 31%, bij vrouwen op slechts 21,2%.
 
De verwachte drukte in de supermarkten is de voornaamste reden om boodschappen online te bestellen. Daarnaast spelen tijdsbesparing en de vaak grote hoeveelheid boodschappen een belangrijke rol om online te bestellen. De helft van de respondenten geeft aan de boodschappen minimaal twee dagen voor de Kerst in huis te willen hebben.
 
Foto: Pick up Point Jumbo in Kerstsfeer.


Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
15 dec NVWA roept Olvarit terug vanwege verkeerde inhoud
15 dec Uber Eats wil koeriers beschermen met aanvullende verzekering
15 dec Maisbrood Jumbo verkozen tot 'meest misleidende' product van 2017
15 dec Spar als 'eerste internationale retailer' naar Wit-Rusland
15 dec Zo verlengt u de houdbaarheid van broodproducten!
15 dec 15 februari 2018: Safe Quality Food (SQF)
14 dec Kippenboeren willen NVWA voor rechter slepen na fipronilcrisis
14 dec Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland
14 dec Walmart zegt geen winkel meer te zijn
14 dec 80% ondersteunde bedrijven met export aan de slag
14 dec Vacature: Projectmanager Kwaliteit / Senior Consultant
13 dec Colruyt Group ziet omzet stijgen, winst dalen
13 dec NVWA-tarieven stijgen met 2,3%
13 dec Picnic opent distributiecentrum in Diemen
13 dec Lucas Bols verwerft wereldwijde distributierechten voor mousserende likeur
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie