Vijf actuele supermarkttrends

12-10 06:03 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD ziet vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen dit jaar.

1. Private label gaat premium

Supermarktorganisaties zetten steeds steviger in op hun aanbod private label producten om zo in de consumentenbehoeften te voorzien. Ze investeren daarom fors in het aanbod premium huismerken van hoge kwaliteit met betaalbare prijzen. Aldus Toby Pickard, Innovations & Trends Analyst bij IGD.

2. Focus op gezondheid en lifestyle

Gezondheid blijft in 2018 een hot topic. Supermarkten zullen naar verwachting speciale zones in hun winkels inrichten of uitbreiden om 'wellness' producten nog meer te promoten. Ook online zal dit aanbod groeien, zodat consumenten snel en gemakkelijk de juiste producten kunnen vinden die hen helpen om gezonder te leven.

3. Groei lokale producten

Eerder kwam Unilever met een soortgelijk bericht naar buiten. Klanten willen steeds meer lokale (seizoensgebonden) producten kopen. 

4. Nog efficiënter bestellen, afhalen en bezorgen

Klanten stellen snelheid en efficiëntie op prijs. In 2018 zullen retailers nog meer investeren en nog betere oplossingen ontwikkelen op het gebied van online bestellen en bezorgen / afhalen. Met artificiële intelligentie proberen supermarkten beter te anticiperen op wat shoppers willen.

5. Verbetering van winkelervaring

Fysieke winkels zullen nog harder moeten werken om klanten in de winkel te krijgen. Supermarkten zullen gaan voor een 'omnichannelshopper ervaring' die de winkelervaring naar een hoger niveau tilt. Online, offline en big data zullen hierbij gecombineerd worden. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 mrt Aantal bedrijven onder toezicht Skal door de grens van 5.000
21 mrt PLUS gaat alleen nog kipvleeswaren met ster van Beter Leven keurmerk verkopen
21 mrt Online supermarkt Picnic snelst groeiende bedrijf van Nederland
21 mrt Babymelkpoeder blijft belangrijkste exportproduct naar China
21 mrt Download de verschillenmatrix FSSC 22000, BRC en IFS
21 mrt Voedselveiligheid: Bizerba op Empack 2019
20 mrt Productiewaarde vlees in 2026 ruim een derde hoger
20 mrt Colruyt: ‘Als Jumbo oorlog wil, dan is dat zo’
20 mrt Prijzen margarine in supermarkten fors hoger
20 mrt Nieuwe supermarkt Carrefour in Brussel: geen cash, geen kassa en geen schappen
20 mrt Bekijk de recalls in de voedingsindustrie in 2019 (EU)
20 mrt SGS verifieert wereldwijd landbouwbedrijven in opdracht van Nestlé
19 mrt Hoge Raad legt Groningse 'Jumbo-afperser' tien jaar cel op
19 mrt NVWA roept bedrijven op om lange wachtrij 'no deal-Brexit' voor te zijn
19 mrt EC richt crisiseenheid in voor voedingsindustrie
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?