Vijf actuele supermarkttrends

11-09 06:03 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD ziet vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen dit jaar.

1. Private label gaat premium

Supermarktorganisaties zetten steeds steviger in op hun aanbod private label producten om zo in de consumentenbehoeften te voorzien. Ze investeren daarom fors in het aanbod premium huismerken van hoge kwaliteit met betaalbare prijzen. Aldus Toby Pickard, Innovations & Trends Analyst bij IGD.

2. Focus op gezondheid en lifestyle

Gezondheid blijft in 2018 een hot topic. Supermarkten zullen naar verwachting speciale zones in hun winkels inrichten of uitbreiden om 'wellness' producten nog meer te promoten. Ook online zal dit aanbod groeien, zodat consumenten snel en gemakkelijk de juiste producten kunnen vinden die hen helpen om gezonder te leven.

3. Groei lokale producten

Eerder kwam Unilever met een soortgelijk bericht naar buiten. Klanten willen steeds meer lokale (seizoensgebonden) producten kopen. 

4. Nog efficiënter bestellen, afhalen en bezorgen

Klanten stellen snelheid en efficiëntie op prijs. In 2018 zullen retailers nog meer investeren en nog betere oplossingen ontwikkelen op het gebied van online bestellen en bezorgen / afhalen. Met artificiële intelligentie proberen supermarkten beter te anticiperen op wat shoppers willen.

5. Verbetering van winkelervaring

Fysieke winkels zullen nog harder moeten werken om klanten in de winkel te krijgen. Supermarkten zullen gaan voor een 'omnichannelshopper ervaring' die de winkelervaring naar een hoger niveau tilt. Online, offline en big data zullen hierbij gecombineerd worden. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 sep Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
20 sep Luxemburgse belastingdeal met McDonald's niet illegaal
20 sep Marqt roept groentespread terug om allergenen
20 sep Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
20 sep Inuline en oligofructose erkend als gezond voedingsvezel
20 sep HACCP stopt per 1 januari 2021: Wat zijn uw alternatieven?
20 sep Vision inspectiesystemen controleren de kwaliteit van de etiketten op uw verpakkingen (video)
19 sep Nederlandse boeren voelen fipronilcrisis nog steeds
19 sep Nederland koploper online boodschappen doen
19 sep Greenpeace: 'Multinationals vernietigen regenwoud door foute palmolie'
19 sep Aviko roept SuperCrunch Oven Pommes Frites terug vanwege kwaliteitseisen
19 sep Belg koopt steeds meer bij discounters en buurtsupermarkten
19 sep Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 sep Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
19 sep 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie