Nestlé verkoopt Amerikaanse snoep- en chocolade divisie

22-12 10:29 | bron: FoodPro Network

NEW YORK - Nestlé wil zijn Amerikaanse snoepdivisie verkopen. De voedingsgigant slaagt er niet in zijn concurrentiepositie op de markt te verbeteren en hoopt met de verkoop 3 miljard dollar op te strijken.

In de zomer liet het Zwitserse voedingsconcern al weten dat het de strategische opties bekeek voor de chocolade- en snoepwaren in de Verenigde Staten. De divisie is goed voor een omzet van circa 900 miljoen dollar. Nestlé moet op het gebied van snoep in de Verenigde Staten Mars, Hershey en Mondelez International voor laten gaan.

Persbureau Bloomberg vermoedt dat Hershey (bekend van onder andere Rolo) een mogelijke koper is voor het onderdeel. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
19 okt Voedingsindustrie herstelt zich verder in 2018
19 okt Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
19 okt EFSA: toegenomen verkoop van kant-en-klare voeding draagt bij aan de toename van listeriabesmettingen
19 okt Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
19 okt Tesco opent discountsupermarktketen Jack’s die goedkoper moet worden dan Aldi en Lidl
19 okt Handen drogen is minstens zo belangrijk als handen wassen
18 okt Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 okt Ondernemer Marcel Boekhoorn neemt HEMA over
18 okt Unilever noteert minder omzet in onrustig derde kwartaal
18 okt Tekort aan technici in voedingsindustrie
18 okt Niet de bitcoin, maar supermarkten in trek bij beleggers
18 okt Industrial Auctions organiseert veilingen in 6 verschillende landen in oktober
18 okt Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
17 okt Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
17 okt Danone verkoopt minder babyvoeding
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?