Nestlé verkoopt Amerikaanse snoep- en chocolade divisie
22 dec 2017 10:29
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
NEW YORK - Nestlé wil zijn Amerikaanse snoepdivisie verkopen. De voedingsgigant slaagt er niet in zijn concurrentiepositie op de markt te verbeteren en hoopt met de verkoop 3 miljard dollar op te strijken.
In de zomer liet het Zwitserse voedingsconcern al weten dat het de strategische opties bekeek voor de chocolade- en snoepwaren in de Verenigde Staten. De divisie is goed voor een omzet van circa 900 miljoen dollar. Nestlé moet op het gebied van snoep in de Verenigde Staten Mars, Hershey en Mondelez International voor laten gaan.
Persbureau Bloomberg vermoedt dat Hershey (bekend van onder andere Rolo) een mogelijke koper is voor het onderdeel.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan