TIP: Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Meld u nu aan voor de gratis nieuwsbrief.

Aanmelden

Het FoodPro netwerk

FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network! Registreer nu.

Registreren

Of volg ons      

Picnic breekt door bij het grote publiek

28-12 08:05 | bron: FoodPro Network

DONGEN - Online supermarkt Picnic begint door te breken bij het grote publiek. Afgelopen maand deed 1 procent van de huishoudens al minimaal één keer boodschappen bij de online supermarkt. Aldus GfK.

Over heel 2017 heeft 1,7 procent van de Nederlandse huishoudens online boodschappen gekocht bij Picnic. Liefst 81 procent van de huishoudens deed na een eerste online bestelling opnieuw boodschappen bij de online supermarkt.

Aan het begin van het jaar bereikte Picnic nog maar 0,2 procent van de huishoudens. ‘Met de uitbreiding van hun werkgebied trekken ze steeds meer klanten, met periode 11 als uitschieter’, aldus research director Joop Holla van GfK.

Holla: "Klanten van Picnic zijn blijkbaar tevreden met een repeat van 81 procent. Bij Albert Heijn ligt de repeat op 57 en bij Jumbo op 58. Wel ligt het gemiddelde bestelbedrag bij Picnic veel lager dan bij andere online partijen''.

Bron: GfK



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 apr Boodschappen doen in Hong Kong
20 apr Promotiekosten drukken winst Wessanen
20 apr Amazon heeft grote supermarktambities
20 apr HandhygiĆ«ne: de richtlijnen in de voedingsindustrie
20 apr LABELCHECKS.COM biedt etikettering voor meer dan 100 landen
20 apr 24 april: BRC Global Standard-Food Safety
19 apr Picnic verdubbelt capaciteit met nieuw distributiecentrum
19 apr Unilever verwacht verbetering omzet en marges
19 apr De wereldwijde klantenkring van Puccini Bomboni
19 apr Recordomzet voor brouwer Bavaria na forse investeringen in marketing
19 apr Online supermarkt test zelfrijdende bezorgauto (video)
19 apr Nieuw versus gebruikt: machines of productlijnen kopen kan veel vragen met zich meebrengen
19 apr 16 mei: Training Interne Audit Basis
18 apr Heineken: verkopen stijgen, winst daalt
18 apr Consument kiest weer vaker voor A-merk
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie