Picnic breekt door bij het grote publiek

28-12 08:05 | bron: FoodPro Network

DONGEN - Online supermarkt Picnic begint door te breken bij het grote publiek. Afgelopen maand deed 1 procent van de huishoudens al minimaal één keer boodschappen bij de online supermarkt. Aldus GfK.

Over heel 2017 heeft 1,7 procent van de Nederlandse huishoudens online boodschappen gekocht bij Picnic. Liefst 81 procent van de huishoudens deed na een eerste online bestelling opnieuw boodschappen bij de online supermarkt.

Aan het begin van het jaar bereikte Picnic nog maar 0,2 procent van de huishoudens. ‘Met de uitbreiding van hun werkgebied trekken ze steeds meer klanten, met periode 11 als uitschieter’, aldus research director Joop Holla van GfK.

Holla: "Klanten van Picnic zijn blijkbaar tevreden met een repeat van 81 procent. Bij Albert Heijn ligt de repeat op 57 en bij Jumbo op 58. Wel ligt het gemiddelde bestelbedrag bij Picnic veel lager dan bij andere online partijen''.

Bron: GfK





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 jul Carrefour komt met personal shopper en levering binnen 1,5 uur
20 jul Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout
20 jul Deliveroo gaat samenwerken met sterrenchefs en test restaurantconcept
20 jul Als food merk overleven in Mexico
20 jul Expertisecentrum voor het Slagersambacht
20 jul 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
19 jul Kellogg's vermindert zout- en suikergehalte van ontbijtgranen
19 jul Omzet Unilever groeit minder hard dan verwacht
19 jul Greenyard: ‘We zetten alle mogelijke stappen om de listeriabesmetting op te lossen’
19 jul Biologische landbouw in Nederland neemt toe
19 jul Nederlandse bedrijven gebruiken vaker duurzame cacao
19 jul Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
19 jul Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 jul 5 september: BRC Global Standard-Food Safety
18 jul FrieslandCampina eerste associate member Medical Nutrition International
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie