Picnic breekt door bij het grote publiek

DONGEN - Online supermarkt Picnic begint door te breken bij het grote publiek. Afgelopen maand deed 1 procent van de huishoudens al minimaal één keer boodschappen bij de online supermarkt. Aldus GfK.

Over heel 2017 heeft 1,7 procent van de Nederlandse huishoudens online boodschappen gekocht bij Picnic. Liefst 81 procent van de huishoudens deed na een eerste online bestelling opnieuw boodschappen bij de online supermarkt.

Aan het begin van het jaar bereikte Picnic nog maar 0,2 procent van de huishoudens. ‘Met de uitbreiding van hun werkgebied trekken ze steeds meer klanten, met periode 11 als uitschieter’, aldus research director Joop Holla van GfK.

Holla: "Klanten van Picnic zijn blijkbaar tevreden met een repeat van 81 procent. Bij Albert Heijn ligt de repeat op 57 en bij Jumbo op 58. Wel ligt het gemiddelde bestelbedrag bij Picnic veel lager dan bij andere online partijen''.

Bron: GfK





Laatste nieuws