Picnic breekt door bij het grote publiek

28-12 08:05 | bron: FoodPro Network

DONGEN - Online supermarkt Picnic begint door te breken bij het grote publiek. Afgelopen maand deed 1 procent van de huishoudens al minimaal één keer boodschappen bij de online supermarkt. Aldus GfK.

Over heel 2017 heeft 1,7 procent van de Nederlandse huishoudens online boodschappen gekocht bij Picnic. Liefst 81 procent van de huishoudens deed na een eerste online bestelling opnieuw boodschappen bij de online supermarkt.

Aan het begin van het jaar bereikte Picnic nog maar 0,2 procent van de huishoudens. ‘Met de uitbreiding van hun werkgebied trekken ze steeds meer klanten, met periode 11 als uitschieter’, aldus research director Joop Holla van GfK.

Holla: "Klanten van Picnic zijn blijkbaar tevreden met een repeat van 81 procent. Bij Albert Heijn ligt de repeat op 57 en bij Jumbo op 58. Wel ligt het gemiddelde bestelbedrag bij Picnic veel lager dan bij andere online partijen''.

Bron: GfK





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
15 okt Voedingscentrum: 'Pak snoepreclame op scholen en in games aan'
15 okt FNLI komt met innovatie-award
15 okt Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
15 okt Albert Heijn roept makreel terug vanwege listeria
15 okt Consumentenkoepel wil Europese regels voor misleidende info op voeding
15 okt HelloFresh wil groei in Verenigde Staten aanjagen
15 okt Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
15 okt 12 december: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
12 okt Kellogg's vermindert zout- en suikergehalte van ontbijtgranen
12 okt Multinationals goed voor 30 procent van Nederlandse economie
12 okt NestlĂ© wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
12 okt Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
12 okt Vijf actuele supermarkttrends
12 okt 15 november: BRC Global Standard-Food Safety
11 okt China pakt voedselfraude aan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie