Picnic breekt door bij het grote publiek

28-12 08:05 | bron: FoodPro Network

DONGEN - Online supermarkt Picnic begint door te breken bij het grote publiek. Afgelopen maand deed 1 procent van de huishoudens al minimaal één keer boodschappen bij de online supermarkt. Aldus GfK.

Over heel 2017 heeft 1,7 procent van de Nederlandse huishoudens online boodschappen gekocht bij Picnic. Liefst 81 procent van de huishoudens deed na een eerste online bestelling opnieuw boodschappen bij de online supermarkt.

Aan het begin van het jaar bereikte Picnic nog maar 0,2 procent van de huishoudens. ‘Met de uitbreiding van hun werkgebied trekken ze steeds meer klanten, met periode 11 als uitschieter’, aldus research director Joop Holla van GfK.

Holla: "Klanten van Picnic zijn blijkbaar tevreden met een repeat van 81 procent. Bij Albert Heijn ligt de repeat op 57 en bij Jumbo op 58. Wel ligt het gemiddelde bestelbedrag bij Picnic veel lager dan bij andere online partijen''.

Bron: GfK



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
24 jan De drive-in supermarkt van Amazon (video)
24 jan Boodschappen doen in de Algarve
24 jan Espera vermindert productiestilstand met preventieve service en onderhoud
24 jan 7 februari: International Featured Standards – Food
23 jan Supermarktconcern Carrefour schrapt 2.400 banen
23 jan Consumentenbond: 'Merendeel van supermarkt-erwtensoep bevat veel zout'
23 jan Verbranding fipronilmest kippenboeren loopt vertraging op
23 jan Albert Heijn richt etnisch schap opnieuw in
23 jan Unilever: 'Out-of-stock' jaagt 40 procent klanten weg
23 jan 15 februari 2018: Safe Quality Food (SQF)
22 jan Kassaloze supermarkt Amazon nu ook open voor publiek
22 jan Coca-Cola wil voor elke verkochte fles een gerecyclede fles in de markt zetten
22 jan Colruyt controleert vleesleveranciers ook zelf
22 jan Ook Shanghai test supermarkt zonder werknemers (video)
22 jan 30 januari: Allergenenbeheersing met VITAL
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie