Groothandels zorgen voor groei bij Sligro

03-01 09:05 | bron: FoodPro Network

VEGHEL - Sligro heeft zijn omzet in 2017 met 5,6 procent laten groeien tot een kleine 3 miljard euro. Sligro moest het opnieuw hebben van zijn groothandelstak, hoewel tegen het einde van het jaar ook supermarktketen Emté ook een verbetering liet zien.

De omzet bij de groothandels van Sligro nam het afgelopen jaar met 7,8 procent toe tot ruim 2,1 miljard euro. Dat was deels te danken aan overnames en aan de samenwerkingsovereenkomst die het bedrijf onlangs sloot met Heineken over de distributie van bier en cider voor de Nederlandse horeca. Autonoom werd er een groei gerealiseerd van 3 procent.

Bij supermarktketen Emté steeg de omzet slechts een fractie tot 828 miljoen euro. Wel liet de keten in het laatste kwartaal een groei van 1,9 procent zien. Hiermee verloor het bedrijf wel opnieuw marktaandeel.

Sligro praat sinds de zomer met partijen die geïnteresseerd zijn in samenwerking met Emté. Een volledige verkoop van Emté ziet het bedrijf niet zitten, alhoewel Jumbo en Coop daar wel interesse in zouden hebben.

Bron: ANP



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
22 jan Kassaloze supermarkt Amazon nu ook open voor publiek
22 jan Coca-Cola wil voor elke verkochte fles een gerecyclede fles in de markt zetten
22 jan Colruyt controleert vleesleveranciers ook zelf
22 jan Ook Shanghai test supermarkt zonder werknemers (video)
22 jan 30 januari: Allergenenbeheersing met VITAL
19 jan Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
19 jan Bonden en Unilever komen tot akkoord loonsverhoging in nieuwe cao
19 jan Gates en Branson investeren in laboratorium vlees
19 jan 25 januari: BRC Global Standard-Food Safety
18 jan Groeitempo van Carrefour zwakt af
18 jan 'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel goed
18 jan Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 jan Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
17 jan RIKILT krijgt er belangrijke Europese taak voor voedselveiligheid bij
17 jan NestlĂ© verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie