Asda verlaat inkoopgroep EMD

03-01 13:19 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De Britse supermarktketen Asda maakt sinds 1 januari geen deel meer uit van inkoopgroep EMD. Asda maakte sinds begin 2016 deel uit van de inkoopgroep. De supermarktketen kiest er nu voor om meer rechtstreeks te handelen met producenten.

“EMD was toen we aansloten de juiste inkooporganisatie voor ons en het heeft ons geholpen onze koopkracht te verbeteren”, aldus topman Andrew Moore. “Onze aanpak is de afgelopen jaren echter veranderd, maar we aanzien EMD nog steeds als een geweldige inkooporganisatie en hebben er steeds een positieve relatie mee gehad.”

European Marketing Distribution (EMD) is de grootste inkoopgroep in Europa en werd in 1989 opgericht. Momenteel telt de groep veertien leden, die samen met meer dan 155.000 verkooppunten in 21 landen te vinden zijn. De gecombineerde omzet van de leden ligt rond de 160 miljard euro.

Onder andere het Nederlandse Superunie maakt deel uit van de inkooporganisatie.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
22 jan Kassaloze supermarkt Amazon nu ook open voor publiek
22 jan Coca-Cola wil voor elke verkochte fles een gerecyclede fles in de markt zetten
22 jan Colruyt controleert vleesleveranciers ook zelf
22 jan Ook Shanghai test supermarkt zonder werknemers (video)
22 jan 30 januari: Allergenenbeheersing met VITAL
19 jan Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
19 jan Bonden en Unilever komen tot akkoord loonsverhoging in nieuwe cao
19 jan Gates en Branson investeren in laboratorium vlees
19 jan 25 januari: BRC Global Standard-Food Safety
18 jan Groeitempo van Carrefour zwakt af
18 jan 'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel goed
18 jan Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 jan Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
17 jan RIKILT krijgt er belangrijke Europese taak voor voedselveiligheid bij
17 jan NestlĂ© verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie