Beleving voorop op de Horecava

11-01 11:14 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De Horecava, de grootste en jaarlijks terugkerende Nederlandse horeca vakbeurs in januari, is net weer achter de rug. De hallen in de Rai waren gevuld met bedrijven en organisaties van allerlei pluimage met toch wel veel oude bekenden en iets minder nieuwe gezichten. Een nieuwe ‘fast casual’ hal zou nieuwe trends als snel, lekker, gezond en duurzaam tot leven brengen. En inderdaad zagen we een drone die maaltijden bezorgt, allerlei food trucks met vooral snel en lekker voedsel, de Verspillingsfabriek met haar verhaal over reststromen en dit alles in een bij tijd en wijle blauw staande hal vanwege alle rookproducerende gril- en bakdemonstraties. Gezondheid leek hier als trend iets minder prominent op de kaart te staan…

Dit zagen we ook terug in de fastservice hallen, waar de – meest- overbekende snack- en frituurmerken vertegenwoordigd waren. Natuurlijk gaat het op deze beurs met name over lekker eten en zeker ook over gastvrijheid. Genoeg te proeven dus. Het aantal typen bitterballen dat we gepresenteerd kregen was overweldigend, van de ‘gewone’ snack tot de bieterbal en de kaas/grove mosterd bitterbal. En, laten we eerlijk zijn, het blijft natuurlijk ook een heerlijke Hollandse lekkernij in al haar varianten. Echt nieuwe concepten kwamen we weinig tegen, hoewel de Bubble wafel als ijscone wel een nieuwe, ongetwijfeld calorierijke, ijsvariant is die op de afbeelding veel weg had van een ‘ijsje oorlog’.    

In de koffie-, thee- en bakkerijhal vallen de grote en professionele stands van de diverse koffiebedrijven met name op. Alle bekende merken zijn weer aanwezig, en sommige pakken nog weer groter uit dan het jaar ervoor zoals Mocca d’Or dat zelfs een aparte stand had ingericht voor het recentelijk overgenomen bedrijf Santas Koffie. Melkschuimmerk Lattiz hield diverse demonstraties en ook in het Bakery Café kon je naar hartenlust proeven. Ook de diverse groothandels als Bidfood, Hanos, VHC etcetera presenteerden zich professioneel en daar was het eigenlijk zoals altijd zonder uitzondering een drukte van belang.   

De foodhal vonden wij één van de meest aantrekkelijke hallen door de diversiteit aan bedrijven die hier te vinden was en daarmee de afwisseling in inrichting. Van de hippe en rommelige ginmayo stand tot de Fast Chocolate Experience van Dobla met branded donuts, chocoladefrietjes en chicshakes, allerlei biologische initiatieven, lekker tafelen op een trekker met aanhangwagen of even een rondje reuzenrad, je kunt het zo gek niet verzinnen. Aan beleving geen gebrek, mede door alle wedstrijden, pop up initiatieven en natuurlijk de vele soorten water, bier, gin en ander alcoholisch lekkers (vlierbloesemlikeur, allerlei sappen en shots) in de drankenhal. Met dit alles blijft de Horecava een aantrekkelijke beurs die haar bezoekers in elk geval weet te vermaken en het is zeker een ideale plek om te netwerken met iedereen die werkzaam is binnen de horeca.      

TEN the export network bezoekt naast de Horecava de meest belangrijke food beurzen wereldwijd. TEN biedt advies en ondersteuning aan food & beverage bedrijven die over grenzen durven te kijken. Zij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseert TEN bestaande exportactiviteiten en zijn de adviseurs werkzaam voor het SIB programma (Starters International Business programma van de RVO) voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op voor een afspraak: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
19 jan Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
19 jan Bonden en Unilever komen tot akkoord loonsverhoging in nieuwe cao
19 jan Gates en Branson investeren in laboratorium vlees
19 jan 25 januari: BRC Global Standard-Food Safety
18 jan Groeitempo van Carrefour zwakt af
18 jan 'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel goed
18 jan Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 jan Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
17 jan RIKILT krijgt er belangrijke Europese taak voor voedselveiligheid bij
17 jan Nestlé verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero
17 jan Mocca d’Or gaat nieuwe marktsegmenten betreden
17 jan AB InBev zoekt expansie in Australië
17 jan Barbell Butcher’s Beef Jerky nice to meat you!
17 jan Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
16 jan Slechts 4 op de 10 kinderen eten genoeg groente en fruit
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie