Nestlé verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero

17-01 06:09 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft zijn Amerikaanse divisie die snoep en andere snacks maakt, verkocht aan Nutella-maker Ferrero. Met de overname is een bedrag van zo'n 2,8 miljard dollar gemoeid.

De divisie van Nestlé in de VS kampt met een teruglopende omzet. Ferrero, dat behalve Nutella ook Tic Tac en FerreroRocher maakt, begeeft zich niet vaak op het overnamepad.

Met de overname krijgt het merken als Butterfinger en Baby Ruth in handen. Nestlé benadrukt dat het ''iconische koekjesmerk" Toll House geen onderdeel is van de deal.

De Nestlé-merken die van de hand worden gedaan zijn goed voor circa 3 procent van de totale omzet van het bedrijf.

Bron: ANP



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
19 feb NVWA wacht niet meer op fabrikanten
19 feb Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl
19 feb Kraft Heinz: miljardenwinst door belastinghervormingen
19 feb Industrial Auctions veilt overtollige machines en inventaris Ahold Delhaize Coffee Company
19 feb 6 maart: Training Interne Audit Basis
16 feb Coca-Cola noteert rode cijfers door belastinghervormingen en bottelactiviteiten
16 feb Danone verwacht dat winst dit jaar verder zal stijgen
16 feb PLUS roept paaseitjes terug wegens verpakkingsfout
16 feb Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
16 feb 27 februari: Allergenenbeheersing met VITAL
15 feb FrieslandCampina heeft Friesland Huishan Dairy volledig ingelijfd
15 feb Vijf supermarkttrends voor 2018
15 feb Zo verlengt u de houdbaarheid van broodproducten!
15 feb Vier toekomstscenario’s voor de Nederlandse voedingsindustrie
14 feb Nestlé gaat wereldwijd over op scharreleieren
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie