Nestlé verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero

17-01 06:09 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft zijn Amerikaanse divisie die snoep en andere snacks maakt, verkocht aan Nutella-maker Ferrero. Met de overname is een bedrag van zo'n 2,8 miljard dollar gemoeid.

De divisie van Nestlé in de VS kampt met een teruglopende omzet. Ferrero, dat behalve Nutella ook Tic Tac en FerreroRocher maakt, begeeft zich niet vaak op het overnamepad.

Met de overname krijgt het merken als Butterfinger en Baby Ruth in handen. Nestlé benadrukt dat het ''iconische koekjesmerk" Toll House geen onderdeel is van de deal.

De Nestlé-merken die van de hand worden gedaan zijn goed voor circa 3 procent van de totale omzet van het bedrijf.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
16 nov Walmart denkt aan virtueel shoppen
16 nov Werknemers Unilever krijgen tien dagen partnerverlof in nieuwe cao
16 nov Europese Commissie volop in conclaaf over stoplichtsysteem
16 nov Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
16 nov Handige schoonmaakoplossingen voor de voedingsindustrie: bereik optimale hygiëne en voorkom kruisbesmetting
15 nov Start online versmarkt Crisp
15 nov Rabobank: 'Wereldwijde voedselprijsstabiliteit onder druk door handelsoorlogen, ziekten en El Niño'
15 nov Europese subsidie voor samenwerking Zwanenberg en Duplaco
15 nov Ondernemers kijken positief naar 2019
15 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
15 nov Hot topic: healthy food design in 1 dag! (Engelstalig)
15 nov Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
14 nov Uitspraak: smaak van een voedingsmiddel kan niet auteursrechtelijk worden beschermd
14 nov Omzet supermarkten neemt met 4,1% toe
14 nov Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?