Nestlé verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero

17-01 06:09 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft zijn Amerikaanse divisie die snoep en andere snacks maakt, verkocht aan Nutella-maker Ferrero. Met de overname is een bedrag van zo'n 2,8 miljard dollar gemoeid.

De divisie van Nestlé in de VS kampt met een teruglopende omzet. Ferrero, dat behalve Nutella ook Tic Tac en FerreroRocher maakt, begeeft zich niet vaak op het overnamepad.

Met de overname krijgt het merken als Butterfinger en Baby Ruth in handen. Nestlé benadrukt dat het ''iconische koekjesmerk" Toll House geen onderdeel is van de deal.

De Nestlé-merken die van de hand worden gedaan zijn goed voor circa 3 procent van de totale omzet van het bedrijf.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
21 aug Duncan Hoy nieuwe CEO Plus
21 aug Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
21 aug FrieslandCampina neemt activiteiten Best Cheese Holland over
21 aug Nederlanders geven 2,3 procent meer uit aan voeding
21 aug 'Vlees zou tot 53 procent duurder moeten zijn'
21 aug Unilever gaat voor afbreekbaar plastic
21 aug Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
21 aug 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
20 aug PepsiCo neemt Israëlische frisdrankmaker Sodastream over
20 aug Veel belangstelling voor failliete fruittransporteur Mooy
20 aug Deliveroo stopt in tien Duitse steden
20 aug Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
20 aug Trends die in 2018 voor verandering in de voedingsindustrie zorgen
20 aug Ondernemersacademie Food
20 aug Vision inspectiesystemen controleren de kwaliteit van de etiketten op uw verpakkingen (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie