Nestlé verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero
17 jan 2018 06:09
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft zijn Amerikaanse divisie die snoep en andere snacks maakt, verkocht aan Nutella-maker Ferrero. Met de overname is een bedrag van zo'n 2,8 miljard dollar gemoeid.
De divisie van Nestlé in de VS kampt met een teruglopende omzet. Ferrero, dat behalve Nutella ook Tic Tac en FerreroRocher maakt, begeeft zich niet vaak op het overnamepad.
Met de overname krijgt het merken als Butterfinger en Baby Ruth in handen. Nestlé benadrukt dat het ''iconische koekjesmerk" Toll House geen onderdeel is van de deal.
De Nestlé-merken die van de hand worden gedaan zijn goed voor circa 3 procent van de totale omzet van het bedrijf.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan