Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug

16-02 06:03 | bron: FoodPro Network

NEW YORK - Supermarktketen Lidlhoopte dit jaar al een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de keten zijn ambitie voor het eerste jaar in de Verenigde Staten terugschroeven. Momenteel heeft Lidl 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

'Markt onderschat'

Lokale politici en vastgoedmakelaars laten weten dat een aantal nieuwe Lidl-vestigingen on-hold werden gezet of zelfs helemaal zijn geschrapt. Tot nu toe heeft Lidl al meer dan twee miljard euro uitgegeven aan de uitbreiding in de Verenigde Staten, aldus het Duitse Handelsblatt.

Lidl heeft waarschijnlijk de competitieve markt in de Verenigde Staten onderschat. Er heerst momenteel een heftige prijzenoorlog en de overname van Whole Foods door Amazon heeft die alleen maar versterkt.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
19 feb NVWA wacht niet meer op fabrikanten
19 feb Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl
19 feb Kraft Heinz: miljardenwinst door belastinghervormingen
19 feb Industrial Auctions veilt overtollige machines en inventaris Ahold Delhaize Coffee Company
19 feb 6 maart: Training Interne Audit Basis
16 feb Coca-Cola noteert rode cijfers door belastinghervormingen en bottelactiviteiten
16 feb Danone verwacht dat winst dit jaar verder zal stijgen
16 feb PLUS roept paaseitjes terug wegens verpakkingsfout
16 feb Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
16 feb 27 februari: Allergenenbeheersing met VITAL
15 feb FrieslandCampina heeft Friesland Huishan Dairy volledig ingelijfd
15 feb Vijf supermarkttrends voor 2018
15 feb Zo verlengt u de houdbaarheid van broodproducten!
15 feb Vier toekomstscenario’s voor de Nederlandse voedingsindustrie
14 feb Nestlé gaat wereldwijd over op scharreleieren
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie