Broedplaats voor food innovatie

17-05 06:07 | bron: FoodPro Network

HEERENVEEN - ‘Breng je bedrijf naar een nieuw kookpunt!’ Op deze manier probeert Kitchen Republic de aandacht te trekken voor food producenten, food startups en kwaliteitscateraars die hun bedrijf willen laten groeien. In de Amsterdamse Houthavens biedt Kitchen Republic een gedeelde productieruimte en professionele apparatuur en worden bedrijven ook geholpen met kennis en netwerk. Het doel is om jonge bedrijven een springplank te bieden tot groei. 

Dat dit leidt tot mooie resultaten blijkt wel als je de diverse food initiatieven bekijkt en de ondernemers beluistert. Meestal begon het thuis. Bij Sarah Napier bijvoorbeeld, die thuis kilo’s granola bakte en dit uiteindelijk wist op te schalen onder de merknaam ‘Granola for Gangsters’. Ook de Gebroeders de Wolf gebruiken de Kitchen om hun zelfgeschoten wilde ganzen verder te verwerken tot heerlijke delicatessen als rillettes, worsten, terrines en charcuterieplankjes. Let de Jong maakt hier haar pikante salsa’s onder de merknaam Let’s Salsa en Megan Vasko vult hier haar Pinch Sum dumplings met allerlei heerlijke, verrassende vullingen. Als je rondloopt zie je een diversiteit aan activiteiten, er wordt gewassen en gesneden, gekookt en gebakken in de keuken, maar ook ingepakt, geëtiketteerd, gesjouwd met dozen. Dat het hard werken is is duidelijk, maar de energie spat ervan af. Een mooie, dynamische omgeving voor foodies met een missie.       

En voor foodies met ambities. Dat het niet blijft bij kleinschaligheid is ook duidelijk. Let’s Salsa en Pinch Sum bijvoorbeeld zijn al te vinden bij diverse verkooppunten in Nederland, waaronder Marqt, maar hun ambitie is groter. Deze ondernemers geloven dat hun concepten internationaal aan zullen slaan en willen daarvoor verder over de grenzen kijken. Een SIB-traject is daarvoor een mooi instrument om de kansen in kaart te brengen.  

Let’s Salsa en Pinch Sum zijn bedrijven uit het brede netwerk van TEN. TEN the export network biedt advies en ondersteuning aan food & beverage bedrijven die over grenzen durven te kijken. Zij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseert TEN bestaande exportactiviteiten en zijn de adviseurs werkzaam voor het SIB-programma (Starters International Business programma van de RVO) voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op voor een afspraak: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 dec Salmonella waarschuwing Hoogvliet en Plus
14 dec Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
14 dec AH to go gaat samenwerken met Thuisbezorgd
14 dec Kerstomzet naar ruim 1 miljard euro
14 dec Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
14 dec Overheidssupport export startups scoort hoge ogen
14 dec Leer de geheimen van healthy food design
13 dec FrieslandCampina breidt zijn Spaanse kaas activiteiten uit
13 dec Arla neemt kaasactiviteiten Mondeléz International over
13 dec Vleeskennis compleet: terug naar de basis
13 dec Frits van Eerd: ‘Marktleiderschap heeft nadelen’
13 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
13 dec Workshops disposable cleaning bij Carel Lurvink groot succes
12 dec EFSA gaat gezondheidseffecten toegevoegde suikers nogmaals onderzoeken
12 dec Albert Heijn gooit winkels om: meer eethoeken
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?