Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl

14-09 06:07 | bron: FoodPro Network

LONDEN - Tesco is van plan de goedkopere en succesvolle Duitse concurrenten Aldi en Lidl dwars te zitten met een eigen 'discount' winkelketen. De Britse supermarktketen mikt op winkels met een minder gevarieerd aanbod dan de bestaande winkels, maar die op het lagere prijsniveau van de Duitse 'indringers' zitten, aldus The Sunday Times. 

De Duitse supermarkten hebben vorig jaar een spectaculaire groei van hun omzet beleefd. Cijfers uit de zomer van 2017 geven aan dat de omzet van deze supermarkten in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met ruim 19 procent is gestegen.

De omzetstijging is kolossaal vergeleken met die van de grootste Britse supermarkten, Tesco, Morrisons, Sainsbury's en Asda, die hun omzet zagen stijgen met gemiddeld 1,6 procent.

Aldi en Lidl hebben in Groot-Brittannië een marktaandeel van 12 procent. In Nederland zijn ze de ketens volgens cijfers uit 2016 goed voor een marktaandeel van circa 17 procent.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb EC richt crisiseenheid in voor voedingsindustrie
21 feb Picnic weigert te betalen volgens supermarkt-cao
21 feb Fusie tussen Asda en Sainsbury’s dreigt af te ketsen
21 feb Inhoud en herkomst van ieder product digitaal volgen
21 feb Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
21 feb De wegenwacht, maar dan voor silo procesinstallaties
20 feb Nieuwe supermarkt Carrefour in Brussel: geen cash, geen kassa en geen schappen
20 feb Kellog legt voorraad cornflakes aan voor 'no deal-Brexit'
20 feb PwC en arc-net gaan strijd aan tegen voedselfraude
20 feb BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen terrorisme
20 feb 27 maart: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
19 feb Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
19 feb Planbureau: Concurrentiepositie voedingsmiddelenindustrie lijdt onder Brexit
19 feb Albert Heijn belooft Oxfam Novib mensenrechten te verbeteren
19 feb PepsiCo noteert omzetplus van 2%
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?