Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl

14-09 06:07 | bron: FoodPro Network

LONDEN - Tesco is van plan de goedkopere en succesvolle Duitse concurrenten Aldi en Lidl dwars te zitten met een eigen 'discount' winkelketen. De Britse supermarktketen mikt op winkels met een minder gevarieerd aanbod dan de bestaande winkels, maar die op het lagere prijsniveau van de Duitse 'indringers' zitten, aldus The Sunday Times. 

De Duitse supermarkten hebben vorig jaar een spectaculaire groei van hun omzet beleefd. Cijfers uit de zomer van 2017 geven aan dat de omzet van deze supermarkten in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met ruim 19 procent is gestegen.

De omzetstijging is kolossaal vergeleken met die van de grootste Britse supermarkten, Tesco, Morrisons, Sainsbury's en Asda, die hun omzet zagen stijgen met gemiddeld 1,6 procent.

Aldi en Lidl hebben in Groot-Brittannië een marktaandeel van 12 procent. In Nederland zijn ze de ketens volgens cijfers uit 2016 goed voor een marktaandeel van circa 17 procent.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
16 nov Walmart denkt aan virtueel shoppen
16 nov Werknemers Unilever krijgen tien dagen partnerverlof in nieuwe cao
16 nov Europese Commissie volop in conclaaf over stoplichtsysteem
16 nov Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
16 nov Handige schoonmaakoplossingen voor de voedingsindustrie: bereik optimale hygiëne en voorkom kruisbesmetting
15 nov Start online versmarkt Crisp
15 nov Rabobank: 'Wereldwijde voedselprijsstabiliteit onder druk door handelsoorlogen, ziekten en El Niño'
15 nov Europese subsidie voor samenwerking Zwanenberg en Duplaco
15 nov Ondernemers kijken positief naar 2019
15 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
15 nov Hot topic: healthy food design in 1 dag! (Engelstalig)
15 nov Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
14 nov Uitspraak: smaak van een voedingsmiddel kan niet auteursrechtelijk worden beschermd
14 nov Omzet supermarkten neemt met 4,1% toe
14 nov Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?