Unilever komt in actie als er digitaal verdeeldheid wordt gezaaid

12-02 11:29 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Unilever zal advertenties bij digitale platforms zoals Google en Facebook weg halen als daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Unilever komt in actie als er verdeeldheid wordt gezaaid, aangezet tot haat of onvoldoende maatregelen worden genomen om kinderen te beschermen. Aldus Keith Weed, hoofd marketing bij het concern, tijdens een bijeenkomst in Palm Desert in de Amerikaanse staat Californië.

''Als een van de grootste adverteerders ter wereld kunnen we geen situatie hebben waarin consumenten niet vertrouwen wat ze online zien'', aldus Weed. De techreuzen moeten daarom ''stoppen met slaapwandelen en actie ondernemen"

Volgens Weed toont onderzoek aan dat het vertrouwen in de sociale media op een dieptepunt staat. Dit komt doordat bedrijven te weinig inspanningen leveren om ''illegaal, onethisch en extremistisch gedrag en materiaal'' tegen te gaan.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
16 nov Walmart denkt aan virtueel shoppen
16 nov Werknemers Unilever krijgen tien dagen partnerverlof in nieuwe cao
16 nov Europese Commissie volop in conclaaf over stoplichtsysteem
16 nov Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
16 nov Handige schoonmaakoplossingen voor de voedingsindustrie: bereik optimale hygiëne en voorkom kruisbesmetting
15 nov Start online versmarkt Crisp
15 nov Rabobank: 'Wereldwijde voedselprijsstabiliteit onder druk door handelsoorlogen, ziekten en El Niño'
15 nov Europese subsidie voor samenwerking Zwanenberg en Duplaco
15 nov Ondernemers kijken positief naar 2019
15 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
15 nov Hot topic: healthy food design in 1 dag! (Engelstalig)
15 nov Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
14 nov Uitspraak: smaak van een voedingsmiddel kan niet auteursrechtelijk worden beschermd
14 nov Omzet supermarkten neemt met 4,1% toe
14 nov Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?