Meer winst en omzet voor Heineken

12-02 08:59 | bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Heineken heeft 2017 afgesloten met meer winst en een hogere omzet. De biergigant profiteerde deels van overnames, terwijl Heineken ook op eigen kracht goede groeicijfers kon overleggen. Het biervolume viel op jaarbasis 3 procent hoger uit. Het merk Heineken noteerde een groei van 4,6 procent, de beste cijfers in jaren.
 
Heineken zette een jaaromzet van 21,9 miljard euro in de boeken. Dat betekende een stijging op eigen kracht met 5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Onder de streep resteerde een winst van ruim 2,2 miljard euro. Daarmee viel de winst op autonome basis 9,3 procent hoger uit.
 
De groei in Azië was traditiegetrouw het sterkst. Het laatste kwartaalvan 2017 was goed voor een volumegroei van 10,6 procent in die regio. Daarnaast doet het alcoholvrije pils onder eigen merk van Heineken, dat momenteel in zestien landen beschikbaar is, het erg goed.
 
De komende periode wil Heineken 0.0-bier ook in andere markten verder uitrollen.
 
Bron: ANP




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb EC richt crisiseenheid in voor voedingsindustrie
21 feb Picnic weigert te betalen volgens supermarkt-cao
21 feb Fusie tussen Asda en Sainsbury’s dreigt af te ketsen
21 feb Inhoud en herkomst van ieder product digitaal volgen
21 feb Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
21 feb De wegenwacht, maar dan voor silo procesinstallaties
20 feb Nieuwe supermarkt Carrefour in Brussel: geen cash, geen kassa en geen schappen
20 feb Kellog legt voorraad cornflakes aan voor 'no deal-Brexit'
20 feb PwC en arc-net gaan strijd aan tegen voedselfraude
20 feb BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen terrorisme
20 feb 27 maart: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
19 feb Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
19 feb Planbureau: Concurrentiepositie voedingsmiddelenindustrie lijdt onder Brexit
19 feb Albert Heijn belooft Oxfam Novib mensenrechten te verbeteren
19 feb PepsiCo noteert omzetplus van 2%
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?