Albert Heijn wil Vlamingen helpen minder vlees te eten
bron: FoodPro Network
ANTWERPEN - Albert Heijn België lanceert deze week het zogenaamde Flexi-Vlaanderen concept: de supermarktketen wil het consumenten gemakkelijker maken om minder vlees en vis te eten. Albert Heijn doet dit door de keuze voor vleesvervangers te stimuleren.
“We zagen dat als we een vleesactie doen, we enkel vleeseters bereiken, en als we een actie doen met vegaproducten we alleen echte vegetariërs of mensen die al heel bewust bezig zijn bereiken. Het is onze bedoeling duidelijk maken dat de twee ook naast elkaar kunnen”, aldus Roemer Warners, categoriemanager vers bij Albert Heijn België.
Albert Heijn wil helpen het flexitarisme in Vlaanderen te ondersteunen. “Twee procent van de Belgen is echt vegetarisch en een grote groep wil bewust minder vlees eten, maar mensen lopen vaak steeds hetzelfde rondje in de winkel”, aldus Warners.
Foto: Albert Heijn op de Groenplaats in Antwerpen.
Laatste nieuws
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
-
22 apr Sky News: flitsbezorger Getir weg uit Nederland, VK en Duitsland
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan