Amazon heeft grote supermarktambities

22-10 06:05 | bron: FoodPro Network

SEATTLE - Online gigant Amazon heeft grote ambities in de voedingsindustrie, ook in Europa. Aldus de Franse directeur van Amazon Frédéric Duval. Ook in Frankrijk wil Amazon heel graag zijn boodschappenservice lanceren.

De voedingsindustrie is een belangrijke groeimarkt voor Amazon, aldus Duval. Na de overname van Whole Foods in de VS is er volgens Duval een nieuwe fase aangebroken.

Amazon staat te popelen om in Frankrijk aan de slag te gaan, al voegt Duval er meteen aan toe dat alles op zijn tijd gaat gebeuren en dat er aanzielijke investeringen met de opstart in Frankrijk zijn gemoeid. Vorige week maakte supermarktgroep Système U al bekend in gesprek te zijn met Amazon over een eventuele samenwerking.

Ook Frans minister van Financiën Bruno Le Maire liet eerder optekenen dat er verschillende gesprekken gaande zijn tussen Amazon en Franse spelers uit de voedingsindustrie.

Amazon is sinds 2010 in Frankrijk actief en heeft sindsdien bijna 2 miljard euro in zijn Franse diensten geïnvesteerd.

 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 jan Gemuteerd voedsel kan via Canada toch naar Nederland
21 jan Geen EU-onderzoek naar fraude Nederlandse pulsvisserij
21 jan Vleeskennis compleet: terug naar de basis
21 jan Foodfotografie op locatie bij de klant
21 jan Leer de geheimen van healthy food design
18 jan Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
18 jan Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
18 jan Moederbedrijf Thuisbezorgd ziet omzet in 2018 flink stijgen
18 jan Zoutmonitor: vooral minder zout in industriebrood
18 jan Bied op duizenden machines voor de voedings- en drankenindustrie
18 jan Zero Waste Food Shop weegschalen (video)
17 jan Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
17 jan Lamb Weston / Meijer boekt vooruitgang in duurzaamheidsstrategie
17 jan Twee op de vijf Nederlanders zijn in 2018 minder vlees gaan eten
17 jan McDonald's verliest alleenrecht op merknaam Big Mac
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?