Online boodschappen doen groeit met 22,5 procent
15 mrt 2018 09:26
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
DEN HAAG - Nederlandse supermarkten hebben in januari de omzet met 2 procent zien groeien. Vorig jaar lag de groei in dezelfde maand nog rond de 4%. Aldus het meest recente onderzoek van het CBS. Het verkoopvolume daalde wel tijdens de eerste maand van het jaar.
In de eerste maand van 2017 lag de omzetstijging van de supermarkten nog op 4,5 procent. De totale omzet van de fooddetailhandel nam in januri met 1,5 procent toe. In 2017 lag dat nog op 3,7 procent. Speciaalzaken noteerde in de maand januari 2018 een omzetdaling van 1,8 procent.
Online blijft groeien
De transformatie van fysiek boodschappen doen naar online gaat door. De online omzet lag in januari 22,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is groeide met ruim 26 procent.
Bron: CBS
Laatste nieuws
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Continu verbeteren stopt niet bij de productieorganisatie
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan