Online boodschappen doen groeit met 22,5 procent

DEN HAAG - Nederlandse supermarkten hebben in januari de omzet met 2 procent zien groeien. Vorig jaar lag de groei in dezelfde maand nog rond de 4%. Aldus het meest recente onderzoek van het CBS. Het verkoopvolume daalde wel tijdens de eerste maand van het jaar.

In de eerste maand van 2017 lag de omzetstijging van de supermarkten nog op 4,5 procent.  De totale omzet van de fooddetailhandel nam in januri met 1,5 procent toe. In 2017 lag dat nog op 3,7 procent. Speciaalzaken noteerde in de maand januari 2018 een omzetdaling van 1,8 procent.
 
Online blijft groeien
 
De transformatie van fysiek boodschappen doen naar online gaat door. De online omzet lag in januari 22,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is groeide met ruim 26 procent.
 
Bron: CBS




Laatste nieuws