Carrefour België heeft primeur met blockchain

04-05 06:05 | bron: FoodPro Network

BRUSSEL - Carrefour België zegt over de eerste ‘blockchain’ oplossing in de Belgische grootdistributie te beschikken. Carrefour gebruikt blockchaintechnologie voor de nieuwe, transparante en geïntegreerde productieketen voor Belchick’n kip. Carrefour geeft maximale garanties over de kwaliteit, de kweekomstandigheden, de verzorging van de dieren en de traceerbaarheid van het vlees.

Het gebruikmaken van blockchaintechnologie betekent dat elke stap in het productieproces wordt gecontroleerd en direct traceerbaar is. De klant kan zelf het hele traject volgen door de QR-code op de verpakkingen van de producten te scannen.

Omdat de hele toevoerketen geïntegreerd is, heeft Carrefour België de volledige controle over alle fasen in het productieproces.

Bekijk ook: Unilever en Nestlé investeren in blockchaintechnologie en PwC en arc-net gaan strijd aan tegen voedselfraude





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
18 okt Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 okt Ondernemer Marcel Boekhoorn neemt HEMA over
18 okt Unilever noteert minder omzet in onrustig derde kwartaal
18 okt Tekort aan technici in voedingsindustrie
18 okt Niet de bitcoin, maar supermarkten in trek bij beleggers
18 okt Industrial Auctions organiseert veilingen in 6 verschillende landen in oktober
18 okt Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
17 okt Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
17 okt Danone verkoopt minder babyvoeding
17 okt Unilever wil in gesprek met aandeelhouders
17 okt Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
17 okt Colruyt: duurzame quinoa voeding van de toekomst
17 okt Scherpere EU voedselcontroles: zijn dit voldoende maatregelen?
17 okt Industry 4.0 en Digitize Packaging door velen bekeken tijdens Empack Brussel 2018 (video)
16 okt Nestlé test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie