Aldi en Lidl groeien sneller dan de markt

16-04 12:43 | bron: FoodPro Network

HUIZEN - Discounters Aldi en Lidl groeien momenteel harder dan de markt. Aldus gegevens van onderzoeksbureau IRI over het eerste kwartaal van dit jaar. De gemiddelde omzet van supermarkten nam in deze periode met 1,8 procent toe. Zonder Aldi en Lidl lag de groei van de supermarktomzet nog maar op 1,5 procent.

Met name Lidl heeft dit jaar een succesvolle start gekend, aldus Sjanny van Beekveld, business insight director van IRI. ‘Voor een belangrijk deel wordt dat verklaard door de succesvolle spaaracties met de Vitamini’s. Dat heeft het bedrijf een forse omzetstijging opgeleverd. Ook de omschakeling van diepvries naar vers in assortimentsgroepen vlees en vis, pakt goed uit voor Lidl’, aldus Van Beekveld tegen Distrifood.

Bron: Distrifood, IRI





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 jul Carrefour komt met personal shopper en levering binnen 1,5 uur
20 jul Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout
20 jul Deliveroo gaat samenwerken met sterrenchefs en test restaurantconcept
20 jul Als food merk overleven in Mexico
20 jul Expertisecentrum voor het Slagersambacht
20 jul 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
19 jul Kellogg's vermindert zout- en suikergehalte van ontbijtgranen
19 jul Omzet Unilever groeit minder hard dan verwacht
19 jul Greenyard: ‘We zetten alle mogelijke stappen om de listeriabesmetting op te lossen’
19 jul Biologische landbouw in Nederland neemt toe
19 jul Nederlandse bedrijven gebruiken vaker duurzame cacao
19 jul Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
19 jul Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 jul 5 september: BRC Global Standard-Food Safety
18 jul FrieslandCampina eerste associate member Medical Nutrition International
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie