Coca-Cola ziet omzet suikervrije producten groeien
bron: FoodPro Network
ATLANTA - Frisdrankgigant Coca-Cola heeft in het eerste kwartaal van 2018 meer producten verkocht tegen iets hogere prijzen. Hiermee wist het bedrijf op eigen kracht de omzet met 5 procent te verhogen. Met name de suikervrije producten waren in de eerste drie maanden van dit jaar populair.
De totale omzet daalde echter met 16 procent naar 7,6 miljard dollar. Dit hangt samen met het afstoten van de bottelactiviteiten. Volgens het frisdrankbedrijf was in alle regio's sprake van een gestegen verkoop bij alle productgroepen.
Het bedrijf zet meer in op suikervrije dranken, zoals Coke Zero en Diet Coke, om in te spelen op de trend van gezondere levensmiddelen. Coca-Cola verwacht dat de autonome omzet dit jaar met ongeveer 4 procent zal groeien.
Het Amerikaanse concern noteerde een nettowinst van bijna 1,4 miljard dollar, tegenover 1,2 miljard dollar in het eerste kwartaal van 2017.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan