FoodDrinkEurope presenteert methode om kwaliteit levensmiddelen te beoordelen

06-07 06:03 | bron: FoodPro Network

BRUSSEL - FoodDrinkEurope en European Brands Association AIM kondigen een nieuwe methode aan voor het vergelijken van kwaliteitsgerelateerde kenmerken van voedingsmiddelen. De methode is opgesteld door het gezamenlijke onderzoekscentrum van de Europese Commissie.

Volgens eurocommissaris Timor Navracsis is de nieuwe methode een belangrijke stap in de richting van een objectieve toetsing van voedingsmiddelen in heel Europa.

JRC-methodologie

De zogenaamde JRC-methodologie richt zich op het toetsen van de samenstelling en sensorische kenmerken van levensmiddelen en dient tevens als handvat voor nationale autoriteiten voor toekomstige testen. 

Producenten krijgen vragen over productieproces

De JRC-methodologie bevat tevens verschillende aanbevelingen op het gebied van onder andere transparantie, vergelijkbaarheid en inclusiviteit. Producenten krijgen daarnaast vragen over de verschillende stappen in het productieproces.

Bron: EC





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 dec Salmonella waarschuwing Hoogvliet en Plus
14 dec Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
14 dec AH to go gaat samenwerken met Thuisbezorgd
14 dec Kerstomzet naar ruim 1 miljard euro
14 dec Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
14 dec Overheidssupport export startups scoort hoge ogen
14 dec Leer de geheimen van healthy food design
13 dec FrieslandCampina breidt zijn Spaanse kaas activiteiten uit
13 dec Arla neemt kaasactiviteiten Mondeléz International over
13 dec Vleeskennis compleet: terug naar de basis
13 dec Frits van Eerd: ‘Marktleiderschap heeft nadelen’
13 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
13 dec Workshops disposable cleaning bij Carel Lurvink groot succes
12 dec EFSA gaat gezondheidseffecten toegevoegde suikers nogmaals onderzoeken
12 dec Albert Heijn gooit winkels om: meer eethoeken
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?