‘Kindermarketingbeleid levensmiddelenindustrie loopt juist voor op regelgeving’

04-07 06:05 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - Kindermarketingbeleid van voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten loopt voor op de Reclamecode voor Voedingsmiddelen. Aldus de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding op basis van een grootschalig onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Profundo. 

Het onderzoek is inmiddels door de Hartstichting overhandigd aan de Tweede Kamer. De Alliantie roept op tot nieuwe en scherpere regelgeving.

Onderzoeksbureau Profundo nam het kindermarketingbeleid van 58 voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten onder de loep. Het betreft de top tien grootste fabrikanten van frisdrank, chips, chocolade, koekjes, ijs en snoepgoed en de top vijf van de grootste supermarkten .Het is de eerste keer dat er zoveel bedrijven ondervraagd zijn over hun beleid.

32 van de 58 onderzochte bedrijven lopen met hun kindermarketingbeleid voor op de regelgeving van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV)

Negentien bedrijven waaronder acht van de tien koekjesfabrikanten wilden niet meedoen aan het onderzoek.

Bekijk het onderzoeksrapport hier.

Bron: Alliantie Stop Kindermarketing





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 sep Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
20 sep Luxemburgse belastingdeal met McDonald's niet illegaal
20 sep Marqt roept groentespread terug om allergenen
20 sep Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
20 sep Inuline en oligofructose erkend als gezond voedingsvezel
20 sep HACCP stopt per 1 januari 2021: Wat zijn uw alternatieven?
20 sep Vision inspectiesystemen controleren de kwaliteit van de etiketten op uw verpakkingen (video)
19 sep Nederlandse boeren voelen fipronilcrisis nog steeds
19 sep Nederland koploper online boodschappen doen
19 sep Greenpeace: 'Multinationals vernietigen regenwoud door foute palmolie'
19 sep Aviko roept SuperCrunch Oven Pommes Frites terug vanwege kwaliteitseisen
19 sep Belg koopt steeds meer bij discounters en buurtsupermarkten
19 sep Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 sep Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
19 sep 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie