‘Kindermarketingbeleid levensmiddelenindustrie loopt juist voor op regelgeving’
bron: FoodPro Network
UTRECHT - Kindermarketingbeleid van voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten loopt voor op de Reclamecode voor Voedingsmiddelen. Aldus de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding op basis van een grootschalig onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Profundo.
Het onderzoek is inmiddels door de Hartstichting overhandigd aan de Tweede Kamer. De Alliantie roept op tot nieuwe en scherpere regelgeving.
Onderzoeksbureau Profundo nam het kindermarketingbeleid van 58 voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten onder de loep. Het betreft de top tien grootste fabrikanten van frisdrank, chips, chocolade, koekjes, ijs en snoepgoed en de top vijf van de grootste supermarkten .Het is de eerste keer dat er zoveel bedrijven ondervraagd zijn over hun beleid.
32 van de 58 onderzochte bedrijven lopen met hun kindermarketingbeleid voor op de regelgeving van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV)
Negentien bedrijven waaronder acht van de tien koekjesfabrikanten wilden niet meedoen aan het onderzoek.
Bekijk het onderzoeksrapport hier.
Bron: Alliantie Stop Kindermarketing
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan