‘Kindermarketingbeleid levensmiddelenindustrie loopt juist voor op regelgeving’

04-07 06:05 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - Kindermarketingbeleid van voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten loopt voor op de Reclamecode voor Voedingsmiddelen. Aldus de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding op basis van een grootschalig onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Profundo. 

Het onderzoek is inmiddels door de Hartstichting overhandigd aan de Tweede Kamer. De Alliantie roept op tot nieuwe en scherpere regelgeving.

Onderzoeksbureau Profundo nam het kindermarketingbeleid van 58 voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten onder de loep. Het betreft de top tien grootste fabrikanten van frisdrank, chips, chocolade, koekjes, ijs en snoepgoed en de top vijf van de grootste supermarkten .Het is de eerste keer dat er zoveel bedrijven ondervraagd zijn over hun beleid.

32 van de 58 onderzochte bedrijven lopen met hun kindermarketingbeleid voor op de regelgeving van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV)

Negentien bedrijven waaronder acht van de tien koekjesfabrikanten wilden niet meedoen aan het onderzoek.

Bekijk het onderzoeksrapport hier.

Bron: Alliantie Stop Kindermarketing





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 dec Salmonella waarschuwing Hoogvliet en Plus
14 dec Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
14 dec AH to go gaat samenwerken met Thuisbezorgd
14 dec Kerstomzet naar ruim 1 miljard euro
14 dec Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
14 dec Overheidssupport export startups scoort hoge ogen
14 dec Leer de geheimen van healthy food design
13 dec FrieslandCampina breidt zijn Spaanse kaas activiteiten uit
13 dec Arla neemt kaasactiviteiten Mondeléz International over
13 dec Vleeskennis compleet: terug naar de basis
13 dec Frits van Eerd: ‘Marktleiderschap heeft nadelen’
13 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
13 dec Workshops disposable cleaning bij Carel Lurvink groot succes
12 dec EFSA gaat gezondheidseffecten toegevoegde suikers nogmaals onderzoeken
12 dec Albert Heijn gooit winkels om: meer eethoeken
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?