‘Kindermarketingbeleid levensmiddelenindustrie loopt juist voor op regelgeving’

04-07 06:05 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - Kindermarketingbeleid van voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten loopt voor op de Reclamecode voor Voedingsmiddelen. Aldus de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding op basis van een grootschalig onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Profundo. 

Het onderzoek is inmiddels door de Hartstichting overhandigd aan de Tweede Kamer. De Alliantie roept op tot nieuwe en scherpere regelgeving.

Onderzoeksbureau Profundo nam het kindermarketingbeleid van 58 voedingsmiddelenfabrikanten en supermarkten onder de loep. Het betreft de top tien grootste fabrikanten van frisdrank, chips, chocolade, koekjes, ijs en snoepgoed en de top vijf van de grootste supermarkten .Het is de eerste keer dat er zoveel bedrijven ondervraagd zijn over hun beleid.

32 van de 58 onderzochte bedrijven lopen met hun kindermarketingbeleid voor op de regelgeving van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV)

Negentien bedrijven waaronder acht van de tien koekjesfabrikanten wilden niet meedoen aan het onderzoek.

Bekijk het onderzoeksrapport hier.

Bron: Alliantie Stop Kindermarketing





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
13 jul Netwerk van 400 grootste levensmiddelenfabrikanten wil standaard etiket om voedselverspilling terug te dringen
13 jul Consument kiest weer vaker voor A-merk
13 jul HACCP stopt per 1 januari 2021: Wat zijn uw alternatieven?
13 jul Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
13 jul Future Food: multi inzetbare voedingsvezels
13 jul 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
12 jul Coop groeit twee keer harder dan de markt
12 jul NVWA: Belangrijke veiligheidswaarschuwing AH Gerookte varkensfilet flinterdun
12 jul Starbucks stopt met plastic rietjes
12 jul Groen licht voor fusie Klaas Puul en Foppen
12 jul Colruyt pleit voor meer investeringen in groene energie
12 jul Nederlandse food regio’s bundelen hun krachten
12 jul Disposable desinfectie moppen voor absolute hygiëne
12 jul Organisatieontwikkeling: de puzzel die compleet gelegd moet worden
11 jul Minister geeft geen akkoord op herstructureringsplan Carrefour
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie