Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, maar lokale merken groeien
06 jul 2018 13:57
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
ATLANTA - Coca-Cola, Maggi, Lay's en Pepsi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, aldus een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken brokkelen echter wel steeds meer marktaandeel af van de grote spelers.
Voor de zesde keer publiceren de onderzoekers van Kantar Worldpanelhun top-50 van de populairste wereldmerken. Kantar analyseerde daarvoor meer dan 18.000 merken en een miljard huishoudens in 43 landen op vijf continenten.
Sterk groeiende regionale Europese merken zijn onder andere Arla en Alpro. Ook Knorr komt in de top-10 terug.
Bekijk de volledige lijst hier.
Bron: Kantar Worldpanel
Laatste nieuws
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan