Coop groeit twee keer harder dan de markt

12-07 12:09 | bron: FoodPro Network

VELP - Supermarktketen Coop kijkt terug op een uitstekende eerste helft van 2018. De consumentenomzet van de supermarktorganisatie groeit in de eerste 26 weken van het jaar met 5,2%, de markt daarentegen met 2,6% (bron: IRi). Autonome groei van Coop is de belangrijkste reden voor de goede resultaten.

Ook opende Coop in de eerste zes maanden van het jaar zes nieuwe winkels, waaronder drie stadssupermarkten onder de vlag van Coop Vandaag in Groningen, Sittard en Zwolle. Daarnaast investeerde Coop in relocatie, uitbreiding of verbetering in 20 van haar bestaande supermarkten.

In de tweede helft van 2018 voegt Coop nog eens zes compleet nieuwe winkels aan de organisatie toe. Eind dit kwartaal start de ombouw van de Emté-supermarkten naar Coop, waardoor de omzetgroei dit jaar een stevige impuls krijgt. Coop werkt in hoog tempo aan de ombouw en verwacht in 2018 al zeker 20 Emté-winkels toe te voegen aan haar formule.

Online groei dankzij bestelapp

Ook online groeit de organisatie flink, Coop kent inmiddels een landelijke dekking voor online bezorgen. Dankzij de bestelapp die de supermarkt in april lanceerde, is het voor klanten nog eenvoudiger geworden om online boodschappen te doen.

Bron: Coop





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 sep Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
20 sep Luxemburgse belastingdeal met McDonald's niet illegaal
20 sep Marqt roept groentespread terug om allergenen
20 sep Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
20 sep Inuline en oligofructose erkend als gezond voedingsvezel
20 sep HACCP stopt per 1 januari 2021: Wat zijn uw alternatieven?
20 sep Vision inspectiesystemen controleren de kwaliteit van de etiketten op uw verpakkingen (video)
19 sep Nederlandse boeren voelen fipronilcrisis nog steeds
19 sep Nederland koploper online boodschappen doen
19 sep Greenpeace: 'Multinationals vernietigen regenwoud door foute palmolie'
19 sep Aviko roept SuperCrunch Oven Pommes Frites terug vanwege kwaliteitseisen
19 sep Belg koopt steeds meer bij discounters en buurtsupermarkten
19 sep Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 sep Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
19 sep 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie