Coop groeit twee keer harder dan de markt

12-07 12:09 | bron: FoodPro Network

VELP - Supermarktketen Coop kijkt terug op een uitstekende eerste helft van 2018. De consumentenomzet van de supermarktorganisatie groeit in de eerste 26 weken van het jaar met 5,2%, de markt daarentegen met 2,6% (bron: IRi). Autonome groei van Coop is de belangrijkste reden voor de goede resultaten.

Ook opende Coop in de eerste zes maanden van het jaar zes nieuwe winkels, waaronder drie stadssupermarkten onder de vlag van Coop Vandaag in Groningen, Sittard en Zwolle. Daarnaast investeerde Coop in relocatie, uitbreiding of verbetering in 20 van haar bestaande supermarkten.

In de tweede helft van 2018 voegt Coop nog eens zes compleet nieuwe winkels aan de organisatie toe. Eind dit kwartaal start de ombouw van de Emté-supermarkten naar Coop, waardoor de omzetgroei dit jaar een stevige impuls krijgt. Coop werkt in hoog tempo aan de ombouw en verwacht in 2018 al zeker 20 Emté-winkels toe te voegen aan haar formule.

Online groei dankzij bestelapp

Ook online groeit de organisatie flink, Coop kent inmiddels een landelijke dekking voor online bezorgen. Dankzij de bestelapp die de supermarkt in april lanceerde, is het voor klanten nog eenvoudiger geworden om online boodschappen te doen.

Bron: Coop





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb EC richt crisiseenheid in voor voedingsindustrie
21 feb Picnic weigert te betalen volgens supermarkt-cao
21 feb Fusie tussen Asda en Sainsbury’s dreigt af te ketsen
21 feb Inhoud en herkomst van ieder product digitaal volgen
21 feb Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
21 feb De wegenwacht, maar dan voor silo procesinstallaties
20 feb Nieuwe supermarkt Carrefour in Brussel: geen cash, geen kassa en geen schappen
20 feb Kellog legt voorraad cornflakes aan voor 'no deal-Brexit'
20 feb PwC en arc-net gaan strijd aan tegen voedselfraude
20 feb BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen terrorisme
20 feb 27 maart: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
19 feb Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
19 feb Planbureau: Concurrentiepositie voedingsmiddelenindustrie lijdt onder Brexit
19 feb Albert Heijn belooft Oxfam Novib mensenrechten te verbeteren
19 feb PepsiCo noteert omzetplus van 2%
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?