Nestlé test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé investeert flink in gezonde voeding. In Japan test Nestlé zelfs de mogelijkheden van een dieet op basis van genetische informatie.

Aandeelhouders van Nestlé zijn al een tijdje ontevreden over de tegenvallende groeicijfers van het bedrijf en eisen dan ook dat er meer aandacht komt voor de winstgevende activiteiten. Uit de 'traditionele' producten is volgens hen steeds minder marge te halen.

Gezondheid wordt dan ook een prioriteit bij de voedingsgigant. Eerder maakte Nestlé al bekend te snijden in zijn suiker, vet- en zoutgehalte. Daarnaast kocht het bedrijf al diverse ondernemingen actief in gezonde niches, zoals vegetarische producten, dieetsupplementen en verse maaltijden.

Instagramfoto's

In Japan gaat Nestlé nog enkele stappen verder. Het bedrijf lanceerde er de ‘Wellness Ambassador’-app, die specifieke voedingssupplementen adviseert op basis van instagramfoto’s die gebruikers maken van hun maaltijden.

De app heeft momenteel al 100.000 gebruikers. De voedingsproducent investeert daarnaast in de ontwikkeling van thuiskits voor de afname van bloedstalen en DNA. Op deze manier kunnen de risico's op diabetes of een hoog cholesterolgehalte in kaart gebracht worden. Vervolgens wordt een gepersonaliseerd dieetplan opgesteld.

Update: 15-10





Laatste nieuws