Nestlé test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's

16-10 12:59 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé investeert flink in gezonde voeding. In Japan test Nestlé zelfs de mogelijkheden van een dieet op basis van genetische informatie.

Aandeelhouders van Nestlé zijn al een tijdje ontevreden over de tegenvallende groeicijfers van het bedrijf en eisen dan ook dat er meer aandacht komt voor de winstgevende activiteiten. Uit de 'traditionele' producten is volgens hen steeds minder marge te halen.

Gezondheid wordt dan ook een prioriteit bij de voedingsgigant. Eerder maakte Nestlé al bekend te snijden in zijn suiker, vet- en zoutgehalte. Daarnaast kocht het bedrijf al diverse ondernemingen actief in gezonde niches, zoals vegetarische producten, dieetsupplementen en verse maaltijden.

Instagramfoto's

In Japan gaat Nestlé nog enkele stappen verder. Het bedrijf lanceerde er de ‘Wellness Ambassador’-app, die specifieke voedingssupplementen adviseert op basis van instagramfoto’s die gebruikers maken van hun maaltijden.

De app heeft momenteel al 100.000 gebruikers. De voedingsproducent investeert daarnaast in de ontwikkeling van thuiskits voor de afname van bloedstalen en DNA. Op deze manier kunnen de risico's op diabetes of een hoog cholesterolgehalte in kaart gebracht worden. Vervolgens wordt een gepersonaliseerd dieetplan opgesteld.

Update: 15-10





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
16 nov Walmart denkt aan virtueel shoppen
16 nov Werknemers Unilever krijgen tien dagen partnerverlof in nieuwe cao
16 nov Europese Commissie volop in conclaaf over stoplichtsysteem
16 nov Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
16 nov Handige schoonmaakoplossingen voor de voedingsindustrie: bereik optimale hygiëne en voorkom kruisbesmetting
15 nov Start online versmarkt Crisp
15 nov Rabobank: 'Wereldwijde voedselprijsstabiliteit onder druk door handelsoorlogen, ziekten en El Niño'
15 nov Europese subsidie voor samenwerking Zwanenberg en Duplaco
15 nov Ondernemers kijken positief naar 2019
15 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
15 nov Hot topic: healthy food design in 1 dag! (Engelstalig)
15 nov Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
14 nov Uitspraak: smaak van een voedingsmiddel kan niet auteursrechtelijk worden beschermd
14 nov Omzet supermarkten neemt met 4,1% toe
14 nov Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?