Nestlé test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's

16-10 12:59 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé investeert flink in gezonde voeding. In Japan test Nestlé zelfs de mogelijkheden van een dieet op basis van genetische informatie.

Aandeelhouders van Nestlé zijn al een tijdje ontevreden over de tegenvallende groeicijfers van het bedrijf en eisen dan ook dat er meer aandacht komt voor de winstgevende activiteiten. Uit de 'traditionele' producten is volgens hen steeds minder marge te halen.

Gezondheid wordt dan ook een prioriteit bij de voedingsgigant. Eerder maakte Nestlé al bekend te snijden in zijn suiker, vet- en zoutgehalte. Daarnaast kocht het bedrijf al diverse ondernemingen actief in gezonde niches, zoals vegetarische producten, dieetsupplementen en verse maaltijden.

Instagramfoto's

In Japan gaat Nestlé nog enkele stappen verder. Het bedrijf lanceerde er de ‘Wellness Ambassador’-app, die specifieke voedingssupplementen adviseert op basis van instagramfoto’s die gebruikers maken van hun maaltijden.

De app heeft momenteel al 100.000 gebruikers. De voedingsproducent investeert daarnaast in de ontwikkeling van thuiskits voor de afname van bloedstalen en DNA. Op deze manier kunnen de risico's op diabetes of een hoog cholesterolgehalte in kaart gebracht worden. Vervolgens wordt een gepersonaliseerd dieetplan opgesteld.

Update: 15-10





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
18 jun SVO vakopleiding food verhuist naar Markthal in Rotterdam
18 jun Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
18 jun Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
18 jun Uiterlijk eind 2019 besluit over voedselkeuzelogo
18 jun Plant & Productie Management, een vak apart
18 jun Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
18 jun Vleeskennis compleet: terug naar de basis
17 jun Colruyt Group ontwikkelt innovatieve en duurzame ‘vertical farm’
17 jun Prijsstijging voeding hoogste in 10 jaar
17 jun Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 jun BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen voedselfraude
17 jun Advanced Food Microbiology online courses
14 jun Ook grootste vleesverwerker ter wereld betreedt markt voor plantaardige producten
14 jun ABN AMRO verwacht 2% tot 5% meer faillissementen in voedingsindustrie
14 jun Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?