Nestlé test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's

16-10 12:59 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé investeert flink in gezonde voeding. In Japan test Nestlé zelfs de mogelijkheden van een dieet op basis van genetische informatie.

Aandeelhouders van Nestlé zijn al een tijdje ontevreden over de tegenvallende groeicijfers van het bedrijf en eisen dan ook dat er meer aandacht komt voor de winstgevende activiteiten. Uit de 'traditionele' producten is volgens hen steeds minder marge te halen.

Gezondheid wordt dan ook een prioriteit bij de voedingsgigant. Eerder maakte Nestlé al bekend te snijden in zijn suiker, vet- en zoutgehalte. Daarnaast kocht het bedrijf al diverse ondernemingen actief in gezonde niches, zoals vegetarische producten, dieetsupplementen en verse maaltijden.

Instagramfoto's

In Japan gaat Nestlé nog enkele stappen verder. Het bedrijf lanceerde er de ‘Wellness Ambassador’-app, die specifieke voedingssupplementen adviseert op basis van instagramfoto’s die gebruikers maken van hun maaltijden.

De app heeft momenteel al 100.000 gebruikers. De voedingsproducent investeert daarnaast in de ontwikkeling van thuiskits voor de afname van bloedstalen en DNA. Op deze manier kunnen de risico's op diabetes of een hoog cholesterolgehalte in kaart gebracht worden. Vervolgens wordt een gepersonaliseerd dieetplan opgesteld.

Update: 15-10





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 okt Ahold Delhaize rolt contactloos betalen uit in 'supermarkt voor de nieuwe generatie'
22 okt Prosus overbiedt Takeaway in strijd om maaltijdbezorger Just Eat
22 okt Nieuw bedrijf Future Food Group levert zowel vleesproducten als vleesalternatieven
22 okt Hoe en wanneer investeren in robotica in de voedingsindustrie
22 okt ABN AMRO: 'Lage prijzen koffie, suiker & cacao'
22 okt Jumbo gaat 400 talenten per jaar opleiden in HBO Foodretail & Hospitality bij Avans Hogeschool
21 okt Just Eat ziet omzet groeien
21 okt Suikervrije dranken en koffie stuwen resultaat Coca-Cola
21 okt Groei aantal fastfoodrestaurants zet ook komende jaren door
21 okt De Top 10 food trends in 2019
21 okt Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
18 okt Toch geen heffingen op Goudse kaas en Edammer kaas, wel op tal van andere voedingsproducten
18 okt Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
18 okt Danone stelt omzetverwachting naar beneden bij
18 okt Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?