Nestlé test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's

16-10 12:59 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé investeert flink in gezonde voeding. In Japan test Nestlé zelfs de mogelijkheden van een dieet op basis van genetische informatie.

Aandeelhouders van Nestlé zijn al een tijdje ontevreden over de tegenvallende groeicijfers van het bedrijf en eisen dan ook dat er meer aandacht komt voor de winstgevende activiteiten. Uit de 'traditionele' producten is volgens hen steeds minder marge te halen.

Gezondheid wordt dan ook een prioriteit bij de voedingsgigant. Eerder maakte Nestlé al bekend te snijden in zijn suiker, vet- en zoutgehalte. Daarnaast kocht het bedrijf al diverse ondernemingen actief in gezonde niches, zoals vegetarische producten, dieetsupplementen en verse maaltijden.

Instagramfoto's

In Japan gaat Nestlé nog enkele stappen verder. Het bedrijf lanceerde er de ‘Wellness Ambassador’-app, die specifieke voedingssupplementen adviseert op basis van instagramfoto’s die gebruikers maken van hun maaltijden.

De app heeft momenteel al 100.000 gebruikers. De voedingsproducent investeert daarnaast in de ontwikkeling van thuiskits voor de afname van bloedstalen en DNA. Op deze manier kunnen de risico's op diabetes of een hoog cholesterolgehalte in kaart gebracht worden. Vervolgens wordt een gepersonaliseerd dieetplan opgesteld.

Update: 15-10





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 apr Supermarkten verwachten recordomzet tijdens paasweekend
19 apr Schouten gaat verbod pulsvisserij aanvechten
19 apr Kweekvlees mogelijk over twee jaar in de schappen
19 apr Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
19 apr 3 juli: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
18 apr Jumbo: Nederlanders massaal aan de paasbarbecue
18 apr Omzet Unilever in eerste kwartaal 2019 met 1,6% gedaald
18 apr Recordomzet voor Royal Swinkels Family Brewers
18 apr Het topje van de ijsberg
18 apr Rabobank start met programma Food Forward
18 apr Inspiratiesessie: `De baas is ook maar een mens`
17 apr PLUS gaat blockchaintechnologie gebruiken voor bananen
17 apr Coop groeit met dubbele cijfers
17 apr Brexit en food export!?
17 apr Walmart lanceert productvergelijker met toegevoegde realiteit
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?