Start online versmarkt Crisp
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - De nieuwe online versmarkt Crisp is vandaag van start gegaan. Het initiatief van ondernemer Tom Peeters begint met een assortiment van 1200 producten die rechtstreeks worden ingekocht bij lokale handelaren.
Crisp koopt zijn producten direct in bij 200 lokale bakkers, vissers en kaasmakers. Het bedrijf heeft niet de ambitie om een kopie te worden van Picnic. “Een krat Amstelbier zal je bij ons niet vinden”, aldus Peeters tegen Sprout.nl, “wel dingen die je normaal gesproken bij de groenteboer, bakker of zaterdagmarkt vindt. We proberen direct vanaf de bron te leveren. Dat heeft twee voordelen: het is verser, en je hebt minder schakels die impact hebben op je winstmarge.”
Op termijn wil Peeters wel de stap maken naar een assortiment van enkele duizenden producten. “Ons voordeel is daarbij dat we ook kromme komkommers kunnen aanbieden, of inspelen op een groter of kleiner aanbod van vis of aardbeien. Je krijgt een veel effectievere koppeling van vraag en aanbod.”
Voor de online versmarkt haalden Peeters en zijn drie medeoprichters een startkapitaal van drie miljoen euro op.
Meer informatie op www.crisp.nl
Foto: de oprichters van Crisp, Eric Klaassen, Michiel Roodenburg, Tom Peeters en René Bink (v.l.n.r.)
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan