Albert Heijn belooft Oxfam Novib mensenrechten te verbeteren
bron: FoodPro Network
ZAANDAM - Albert Heijn introduceert een nieuw beleid op het gebied van mensenrechten en duurzaamheid. Albert Heijn neemt de maatregelen naar aanleiding van de Behind the Barcodes-campagne van Oxfam Novib, die in juni 2018 van start ging.
De supermarktketen belooft flinke stappen te gaan zetten wat betreft vrouwenrechten, leefbaar loon en transparantie in de toeleveringsketens wereldwijd.
Oxfam Novib zal de supermarktketen de komende tijd blijven volgen en bekijken of de toezeggingen ook daadwerkelijk nageleefd worden.
Michael Servaes, algemeen directeur van Oxfam Novib, is positief over het besluit van Albert Heijn: "Het is mooi om te zien dat Albert Heijn als grootste Nederlandse supermarkt eindelijk verantwoordelijkheid neemt voor de mensen in hun productieketen, die vaak slachtoffer zijn van uitbuiting."
Oxfam Novib laat daarnaast weten ook met Jumbo in onderhandeling te zijn over dergelijke afspraken.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan