Consumptie speciaalbier en alcoholvrij bier blijft stijgen
15 apr 2019 06:07
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
DEN HAAG - De verkoop van alcoholvrij bier is in 2018 met ruim 32 procent opnieuw stevig gegroeid. Ook de verkoop van speciaalbier liet met een groei van ruim 10 procent een sterke stijging zien, aldus jaarlijkse cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers.
In 2016 en 2017 was er sprake van een groei van de verkoop van alcoholvrij bier van respectievelijk 18 en 25 procent. De bierconsumptie als geheel is in 2018 met 2,8 procent gestegen.
Volgens de Nederlandse Brouwers is inmiddels één op de 25 biertjes die verkocht worden een alcoholvrij biertje.
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan