Jumbo: Nederlanders massaal aan de paasbarbecue

18-04 10:19 | bron: FoodPro Network

VEGHEL - Nu blijkt dat dit weekend de temperaturen tijdens de paasdagen de 20 graden ruim gaan passeren, is het paasmenu voor veel mensen anders dan in de voorgaande jaren. Een kwart van de Nederlanders overweegt namelijk om tijdens de paasdagen te gaan barbecueën. Dit blijkt uit een online steekproef die Jumbo heeft uitgevoerd.

Klanten die de weersvoorspellingen nog even willen afwachten, kunnen op het laatste moment hun eetplannen nog wijzigen, aldus Jumbo. Veel Jumbo winkels zijn tijdens de paasdagen namelijk geopend.

Andere favoriete activiteiten tijdens Pasen

Kijkend naar de online steekproef van Jumbo is gezellig samen uitgebreid eten aan tafel is de favoriete activiteit tijdens Pasen (67%). Een feeststol mag daarbij op tafel dan niet ontbreken: 52% van de mensen zet deze tijdens de paasdagen op tafel. Eieren zijn uiteraard ook populair: bijna de helft van de Nederlanders (45%) gaat deze Pasen eieren verstoppen of zoeken en 35% gaat ze beschilderen. Op plaats vijf van de meest favoriete activiteiten tijdens Pasen staat gourmetten (17%).

Piekdrukte

Traditiegetrouw valt de piek qua paasdrukte in de winkels twee dagen voor Pasen te verwachten. De meeste Nederlanders doen dan namelijk hun paasboodschappen (40%). Ook online is het fors drukker dan normaal. De supermarktketen verwacht een verdubbeling van de online omzet ten opzichte van de paasperiode vorig jaar. Zelfs tijdens de Paasdagen kunnen klanten bij Jumbo terecht: van de 645 Jumbo winkels zijn er op Eerste Paasdag 321 open en op Tweede Paasdag 595.

 

Bron: Jumbo





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 mei IRI: Omzet in plantaardige variatie op zuivel in jaar tijd met 11,4% gestegen
21 mei Burgerinitiatief voor Nutriscore
21 mei Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 mei Master Levensmiddelen microbiologie online
21 mei Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
20 mei Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis
20 mei Refresco ziet volume met 13,4% stijgen
20 mei Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
20 mei Vleesindustrie blijft wereldwijd groeien
20 mei Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
17 mei Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
17 mei Picnic werkt aan een aparte cao voor e-commerce-bedrijven
17 mei Amazon investeert in maaltijdbezorger Deliveroo
17 mei Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 mei Vlees verwerk je met Bizerba! (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?