foodwatch start actie voor lobbyvrij voedsellogo
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Voedselwaakhond foodwatch roept met een e-mailactie het kabinet op te kiezen voor een ‘lobbyvrij’ voedselkeuzelogo. De voedingsindustrie lobbyt met succes al 15 jaar tegen een goed logo door het proces te vertragen, zelf logo’s te introduceren, de criteria te verslappen en te pleiten tegen verplichte invoering. Aldus Foodwatch.
"Zij hebben er immers geen belang dat zo'n logo hun producten met té veel suiker, vet en zout ontmaskert. Toch wil het huidige kabinet het nieuwe voedselkeuzelogo, de opvolger van het mislukte industrielogo ‘het Vinkje’, weer in “nauw overleg” met de voedingsindustrie bepalen. foodwatch is het zat en wil dat het kabinet eindelijk eens onomwonden kiest voor het consumentenbelang, en niet dat van de industrie. Aldus de voedselwaakhond op zijn website.
Bron: foodwatch
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan