Nestlé stoot de divisie Huidverzorgingsproducten af en focust zich volledig op voeding
16 mei 2019 08:29
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft exclusief onderhandeld met een consortium van investeerders onder leiding van EQT en ADIA over de verkoop van de divisie Huidverzorgingsproducten. De waarde van de divisie ligt op ruim 9 miljard euro. Het bedrijfsonderdeel van Nestlé draait een omzet van bijna 2,5 miljard euro.
De divisie Huidverzorgingsproducten van Nestlé is actief in 40 landen en biedt werk aan meer dan 5.000 mensen. De verkoopovereenkomst moet nog de goedkeuring krijgen van de ondernemingsraden en mededingingsautoriteiten.
De verwachting is dat de verkoop in de tweede helft van 2019 kan worden afgerond.
Bron: Nestlé
Laatste nieuws
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan