Picnic werkt aan een aparte cao voor e-commerce-bedrijven

17-05 10:09 | bron: FoodPro Network

AMERSFOORT - Picnic gaat samen met brancheorganisatie INretail werken aan een speciale cao voor de e-commercesector. Medewerkers in de distributiecentra van de online supermarkt krijgen daarnaast meer loon. Het nieuws volgt een dag na een dagvaarding van vakbond FNV, die wil dat Picnic zich aan de supermarkt-cao houdt.

Volgens topman Michiel Muller past de supermarkt-cao totaal niet bij een bedrijf als Picnic, dat geen kassapersoneel of vakkenvullers heeft. "De supermarkt-cao is gemaakt voor winkels en die hebben we niet", aldus Muller tegen Nu.nl Muller hoopt dat andere e-commercebedrijven zich bij Picnic aansluiten.

Picnic timmert behoorlijk aan de weg. De online supermarkt is volgens onderzoek van het Erasmus Centre for Entrepreneurship en de Rotterdam School of Management het snelst groeiende bedrijf van Nederland.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
18 jun SVO vakopleiding food verhuist naar Markthal in Rotterdam
18 jun Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
18 jun Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
18 jun Uiterlijk eind 2019 besluit over voedselkeuzelogo
18 jun Plant & Productie Management, een vak apart
18 jun Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
18 jun Vleeskennis compleet: terug naar de basis
17 jun Colruyt Group ontwikkelt innovatieve en duurzame ‘vertical farm’
17 jun Prijsstijging voeding hoogste in 10 jaar
17 jun Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 jun BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen voedselfraude
17 jun Advanced Food Microbiology online courses
14 jun Ook grootste vleesverwerker ter wereld betreedt markt voor plantaardige producten
14 jun ABN AMRO verwacht 2% tot 5% meer faillissementen in voedingsindustrie
14 jun Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?