Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis

20-05 10:29 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Albert Heijn wil voedselverspilling bestrijden via een proef met 'dynamisch afprijzen'. Hierbij worden producten automatisch afgeprijsd op basis van de houdbaarheidsdatum. Hoe korter de houdbaarheid, hoe hoger de korting voor de klant. 

Algoritme
 
Een algoritme houdt rekening met verschillende factoren die de verkoop van een product beïnvloeden om zo de beste korting te berekenen. De proef vindt plaats in de Albert Heijn in Zandvoort. Albert Heijn laat zich voor de proef adviseren door het bedrijf Wasteless.
 
Bij het dynamisch afprijzen berekent een door Albert Heijn ontwikkeld algoritme automatisch de beste korting om aan het einde van de dag geen onverkoopbare producten over te houden en zo voedselverspilling te verminderen.
 
Het algoritme houdt rekening met diverse zaken zoals, bonusaanbiedingen, locatie, weersomstandigheden, historisch verkoopverloop en voorraad in de winkel. 
 
 
Bron: Albert Heijn




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
18 jun SVO vakopleiding food verhuist naar Markthal in Rotterdam
18 jun Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
18 jun Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
18 jun Uiterlijk eind 2019 besluit over voedselkeuzelogo
18 jun Plant & Productie Management, een vak apart
18 jun Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
18 jun Vleeskennis compleet: terug naar de basis
17 jun Colruyt Group ontwikkelt innovatieve en duurzame ‘vertical farm’
17 jun Prijsstijging voeding hoogste in 10 jaar
17 jun Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 jun BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen voedselfraude
17 jun Advanced Food Microbiology online courses
14 jun Ook grootste vleesverwerker ter wereld betreedt markt voor plantaardige producten
14 jun ABN AMRO verwacht 2% tot 5% meer faillissementen in voedingsindustrie
14 jun Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?