Unilever zet in op fors meer merken
13 jun 2019 08:29
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Voedingsgigant Unilever gaat het aantal merken in zijn portefeuille fors verhogen. Naast overnames gaat het bedrijf ook zelf meer merken ontwikkelen. Aldus topman Alan Jope in het FD. Zijn uitspraken zijn opmerkelijk omdat Unilever onder zijn voorgangers juist flink in zijn merkenportefeuille snoeide om kosten te besparen.
Voormalig Unilever bestuurder Antony Burgmans zette 20 jaar geleden een sanering van het aantal merken in. Doel was destijds om van 1.600 naar 400 merken te gaan.
Volgens Jope zijn er juist meer merken nodig. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."
Unilever deed sinds 2015 al 32 overnames.
Laatste nieuws
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
-
27 mrt Rode cijfers voor Plus en COOP
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan