Milka krijgt tik op de vingers van Reclame Code Commissie
18 jul 2019 09:49
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
DEN HAAG - De Reclame Code Commissie heeft een reclame van chocolademerk Milka als misleidend beoordeeld. Het oordeel werd op 11 juli al geveld, maar is gisteren naar buiten gebracht door Stichting Even Geen Vlees, de partij die de klacht tegen Milka indiende.
De stichting stapte naar de commissie omdat Milka in een reclame stelde dat alle melk in de producten van Milka van boerderijen met maximaal zestig koeien zou komen. "Wij houden het graag klein. Want tedere melkchocolade begint bij teder geproduceerde melk", aldus Milka in de reclame.
Volgens de stichting zou het voor zo'n groot merk als Milka onmogelijk zijn om melk af te nemen van alleen kleine boeren. Milka kan nog tegen de uitspraak in beroep.
Laatste nieuws
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan