Gemaksgeneraties zullen foodmarkt komende 10 jaar flinke boost geven

BENNEKOM - Ons land telt 4,7 miljoen personen die zijn geboren tussen 1980 en 2015. Samen vormen ze de 'gemaksgeneratie', die met gemak is opgegroeid. Tot aan 2030 zullen zij de voedingsindustrie een flinke boost geven. Dat schrijft het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) in de nieuwe FoodShopper Monitor 2020, 'Opmars van de Gemaksgeneraties'.

Nu al geven jongeren als groep net zo veel uit aan eten buiten de deur als alle oudere generaties samen. Wanneer zij volwassen en welvarender worden zal die invloed op de voedingsmarkt verder toenemen. 

Opvallend

Met name de generatie die is geboren na 2000 is nog meer gericht op voeding, als men dat vergelijkt met de generatie geboren tussen 1980 en 2000. De jongeren geboren na 2000 eten nog meer buiten de deur. Bovendien is de groep behoorlijk hybride: het ene moment zijn ze bewust bezig met gezond eten, het andere moment juist bewust met ongezond eten.

 

Bron: FSIN





Laatste nieuws