Picnic online de goedkoopste

ROTTERDAM - Picnic komt als goedkoopste online supermarkt uit de bus in een prijsvergelijking met Albert Heijn & Jumbo. Het AD vergeleek met online shopper Natasja Goossen de drie supermarktketens.

De Nederlandse markt voor online-boodschappen groeit. In 2017 waren we volgens het CBS zelfs koploper in Europa. De omzet van de onlineverkoop van boodschappen was vorig jaar 1,4 miljard van de totale supermarktomzet van 31,5 miljard, aldus onderzoek van het Food Service Instituut.

Retaildeskundige Paul Moers prijst de marketing van Picnic. "Daarmee steekt het bedrijf ver boven Jumbo en Albert Heijn uit. Picnic is heel zichtbaar en werft proactief klanten, tegen iedere prijs.’’ Dat het bedrijf toch verlies draait, is volgens Moers te wijten aan een loyaliteitsgebrek. "Klanten kopen de ene keer boodschappen bij Picnic, en dan weer niet. Bovendien heeft Picnic een beperkter aanbod dan Albert Heijn en Jumbo,’ aldus Moers tegen de krant.

Bekijk de hele prijsvergelijking in het AD

 

Zie ook: Online omzet supermarkten stijgt

Zie ook: Nederland koploper online boodschappen doen





Laatste nieuws