Picnic online de goedkoopste
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Picnic komt als goedkoopste online supermarkt uit de bus in een prijsvergelijking met Albert Heijn & Jumbo. Het AD vergeleek met online shopper Natasja Goossen de drie supermarktketens.
De Nederlandse markt voor online-boodschappen groeit. In 2017 waren we volgens het CBS zelfs koploper in Europa. De omzet van de onlineverkoop van boodschappen was vorig jaar 1,4 miljard van de totale supermarktomzet van 31,5 miljard, aldus onderzoek van het Food Service Instituut.
Retaildeskundige Paul Moers prijst de marketing van Picnic. "Daarmee steekt het bedrijf ver boven Jumbo en Albert Heijn uit. Picnic is heel zichtbaar en werft proactief klanten, tegen iedere prijs.’’ Dat het bedrijf toch verlies draait, is volgens Moers te wijten aan een loyaliteitsgebrek. "Klanten kopen de ene keer boodschappen bij Picnic, en dan weer niet. Bovendien heeft Picnic een beperkter aanbod dan Albert Heijn en Jumbo,’ aldus Moers tegen de krant.
Bekijk de hele prijsvergelijking in het AD.
Zie ook: Online omzet supermarkten stijgt
Zie ook: Nederland koploper online boodschappen doen
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan