40% Nederlanders denkt de komende 5 jaar minder vlees te gaan eten

17-01 06:05 | bron: FoodPro Network

GRONINGEN - Circa 40% van de Nederlanders denkt de komende 5 jaar minder vlees te gaan eten. Dat blijkt uit de Vegamonitor 2019, een jaarlijks onderzoek van Natuur & Milieu naar het eetgedrag van Nederlanders.

Meer dan 60% van de Nederlanders is zich bewust van de impact van vlees op het klimaat. De milieuschade die de productie en consumptie van vlees oplevert moet in de winkelprijs worden verwerkt, aldus 1 op de 3 ondervraagden. Met name jongeren maken zich zorgen over de impact van de vleesindustrie op het milieu.

Gemiddeld eten de respondenten 4 tot 5 dagen per week vlees, 1 dag per week vis en 1 dag vegetarisch. Van hen denkt 40% de komende 5 jaar minder vlees te gaan eten.  Van alle respondenten stelt 62% dat minder vlees de norm wordt, vorig jaar was dit nog 52%.

Het onderzoek is uitgevoerd door PanelWizard Direct en er hebben 1064 respondenten deelgenomen aan het onderzoek.

Wij zijn benieuwd naar uw mening.

Bekijk de Vegamonitor 2019 hier.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 jan Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
23 jan Hygiënerichtlijnen voor machines in de voedingsindustrie
23 jan Wake-on-LAN – de duurzame oplossing voor energiebesparing binnen uw bedrijf
22 jan Biologisch aandeel groeit naar 4,3%
22 jan WUR werkt aan Digital Twins van tomaat, voeding en boerenbedrijf
22 jan 7 manieren om je brein scherp te houden (en hoe voeding hierbij kan helpen)
22 jan IRI: Omzet in plantaardige variatie op zuivel in jaar tijd met 11,4% gestegen
22 jan Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
21 jan Albert Heijn: marktaandeel van 34,9% met opwaartse trend gedurende het jaar
21 jan Suikergehalte in Britse frisdranken nam in 4 jaar tijd met 29% af
21 jan Ter Beke sluit Offerman fabriek
21 jan FrieslandCampina toont consument met nieuwe standaard herkomst product
21 jan Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
21 jan Sensory marketing – how to win in the experience economy
20 jan FrieslandCampina wil eigen vermogen versterken via achtergestelde obligatielening
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?