Online omzet blijft groeien
bron: FoodPro Network
ZALTBOMMEL - De afgelopen week is de online omzet opnieuw met 10% gestegen in vergelijking met een week eerder, aldus marktonderzoeksbureau IRI op basis van cijfers over week 13, de week van 23 tot 29 maart.
In vergelijking met dezelfde week vorig jaar is de online omzet met liefst 41% gestegen. IRI constateert daarnaast dat het hamstergedrag in supermarkten steeds meer normaliseert. De stijging in week 13 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar lag nog op slechts 10,3%.
Gisteravond maakte topman Michiel Muller van online supermarkt Picnic bij Jinek bekend dat de vraag bij Picnic met zo'n 30% is gestegen. Picnic neemt daarnaast sneller dan gepland zijn distributiecentrum in Apeldoorn in gebruik. Picnic nam de afgelopen week ruim 300 extra medewerkers aan om meer bestellingen te kunnen verwerken. Ook Jumbo en Albert Heijn zien een flinke stijging in het aantal online bestellingen.
Foto: Pick Up Point van Jumbo, FoodPro Network
Laatste nieuws
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
-
17 apr ABN AMRO: 'Grootste crises voor voedingssector zijn voorbij'
-
17 apr Consumentenbond: Visvervangers zelden een goed alternatief voor vis
-
17 apr Just Eat Takeaway kampt met teruglopende orders
-
17 apr Bridor kondigt overname van Pandriks aan
-
17 apr Essentiƫle planningtools voor digitalisering in de levensmiddelenindustrie
-
17 apr Koopmans voert tarwe aan via schip dat vaart op HVO100
-
17 apr Hoe ga je professioneel om met een recall?
-
17 apr Eten in Hong Kong
-
16 apr Mosa Meat trekt nog eens voor 40 miljoen euro kapitaal aan
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan