Picnic wint hoger beroep in zaak Max Verstappen
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Online supermarkt Picnic hoeft Max Verstappen toch geen €150.000 te betalen vanwege het verspreiden van een filmpje met een lookalike van Verstappen een aantal jaar geleden. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam na hoger beroep bepaald.
Eerder had een reguliere rechtbank bepaald dat de reclame niet door de beugel kon. Picnic stelde eerder dat het filmpje grappig bedoeld was om zijn personeel te motiveren. Toen ze vernamen dat Verstappen niet zo blij zou zijn met het filmpje, is de video ook direct weer offline gehaald.
Ook de rechtbank ging mee in de argumentatie dat een grapje moet kunnen, aldus Picnic topman Michiel Muller. Muller vindt het hele proces zonde van de tijd en het geld geweest.
In de video is te zien hoe een lookalike van Verstappen een wagen van Jumbo passeert en vervolgens in een bestelwagentje van Picnic stapt. Het filmpje verscheen een dag nadat Jumbo, sponsor van Verstappen, een commercial met Verstappen gelanceerd had.
Laatste nieuws
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan