Huismerken zetten opmars in Europa verder door
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - In nagenoeg alle Europese landen hebben de huismerken van de supermarktketens vorig jaar opnieuw hun marktaandeel vergroot, aldus cijfers uit het International Private Label Yearbook. Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje blijven hierbij de lijst aanvoeren.
Italië is momenteel het enige land waar het volume-aandeel van de huismerken onder de 30% blijft met een aandeel van 22,3% in volume en 19,1% in waarde.
In Zwitserland zijn huismerken goed voor bijna de helft van de markt met een aandeel van 49,8% in volume en 42,5% in waarde. In 14 van de 19 onderzochte landen steeg het marktaandeel van huismerken vorig jaar.
Benelux
In Nederland daalde het huismerkaandeel een fractie, zowel in volume (van 37,1% naar 37,0%) als in waarde (van 33,4% naar 33,3%). In België ligt het aandeel van huismerken nu op 44% in volume en 31,6% in waarde. Het aandeel steeg licht in volume maar daalde in waarde.
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan