Enorme omzetgroei maaltijdboxen door corona
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Steeds meer consumenten kiezen voor een maaltijdbox. De verkopen van maaltijdboxen zijn tijdens de çoronacrisis nog nooit zo hoog geweest, aldus cijfers van ABN AMRO.
In Nederland steeg de omzet van aanbieders van maaltijdboxen enorm. HelloFresh, Marley Spoon en Ekomenu verkochten veel meer abonnementen tijdens de coronacrisis. Volgens data van ABN AMRO besteedde de consument in maart 85% en in april 87% meer aan maaltijdboxen dan in dezelfde periode een jaar eerder.
Consumenten kozen om diverse redenen voor deze maaltijdboxen tijdens de coronacrisis. Ze wilden drukte in supermarkten mijden, de tekorten in de schappen stonden hen tegen en daarnaast was er het gemak van het laten thuisbezorgen.
Nu de lockdown steeds meer versoepelt, verdwijnen deze aankoopmotieven langzaam. Toch verwacht ABN AMRO dat de cijfers hoog zullen blijven. Uit recente cijfers van een onderzoek door Collier International blijkt dat 40% van de Nederlandse consumenten meer producten online wil gaan bestellen.
Zie ook: Kwart miljoen extra klanten online supermarkten
Bron: ABN AMRO, AD
Foto: HelloFresh
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan