Enorme omzetgroei maaltijdboxen door corona

30-06 13:19 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Steeds meer consumenten kiezen voor een maaltijdbox. De verkopen van maaltijdboxen zijn tijdens de çoronacrisis nog nooit zo hoog geweest, aldus cijfers van ABN AMRO.

In Nederland steeg de omzet van aanbieders van maaltijdboxen enorm. HelloFresh, Marley Spoon en Ekomenu verkochten veel meer abonnementen tijdens de coronacrisis. Volgens data van ABN AMRO besteedde de consument in maart 85% en in april 87% meer aan maaltijdboxen dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Consumenten kozen om diverse redenen voor deze maaltijdboxen tijdens de coronacrisis. Ze wilden drukte in supermarkten mijden, de tekorten in de schappen stonden hen tegen en daarnaast was er het gemak van het laten thuisbezorgen.

Nu de lockdown steeds meer versoepelt, verdwijnen deze aankoopmotieven langzaam. Toch verwacht ABN AMRO dat de cijfers hoog zullen blijven. Uit recente cijfers van een onderzoek door Collier International blijkt dat 40% van de Nederlandse consumenten meer producten online wil gaan bestellen. 

 

Zie ook: Kwart miljoen extra klanten online supermarkten

 

Bron: ABN AMRO, AD

Foto: HelloFresh





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
10 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 10 t/m 21 augustus
07 aug Uber moet het vooral hebben van de bezorging van eten
07 aug Omzetgroei van 4 procent voor Corbion in eerste helft van 2020
07 aug Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
07 aug Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
07 aug Blijf vanaf 12 euro per dag in contact met uw doelgroep: de voedingsindustrie
06 aug Resultaten onderzoek naar prijzen in voedselketen verschijnen in september
06 aug NVWA gaat inspectieresultaten van horecabedrijven openbaar maken
06 aug Muller: ‘stevige’ winstdeling personeel AH
06 aug Verschuivingen in Nederlandse zuivelconsumptie
06 aug Meer omzet en hoger verlies voor Beyond Meat
06 aug Eten in Hong Kong
06 aug SGS Digicomply (video)
05 aug Ahold Delhaize ziet winst verdubbelen
05 aug Starbucks, Pizza Hut en Burger King sluiten zich aan bij Thuisbezorgd.nl
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?