Enorme omzetgroei maaltijdboxen door corona

AMSTERDAM - Steeds meer consumenten kiezen voor een maaltijdbox. De verkopen van maaltijdboxen zijn tijdens de çoronacrisis nog nooit zo hoog geweest, aldus cijfers van ABN AMRO.

In Nederland steeg de omzet van aanbieders van maaltijdboxen enorm. HelloFresh, Marley Spoon en Ekomenu verkochten veel meer abonnementen tijdens de coronacrisis. Volgens data van ABN AMRO besteedde de consument in maart 85% en in april 87% meer aan maaltijdboxen dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Consumenten kozen om diverse redenen voor deze maaltijdboxen tijdens de coronacrisis. Ze wilden drukte in supermarkten mijden, de tekorten in de schappen stonden hen tegen en daarnaast was er het gemak van het laten thuisbezorgen.

Nu de lockdown steeds meer versoepelt, verdwijnen deze aankoopmotieven langzaam. Toch verwacht ABN AMRO dat de cijfers hoog zullen blijven. Uit recente cijfers van een onderzoek door Collier International blijkt dat 40% van de Nederlandse consumenten meer producten online wil gaan bestellen. 

 

Zie ook: Kwart miljoen extra klanten online supermarkten

 

Bron: ABN AMRO, AD

Foto: HelloFresh





Laatste nieuws