Resultaten nieuw onderzoek van Deloitte naar online boodschappen doen

15-09 12:35 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Online boodschappen doen is door de coronacrisis toegenomen, zo blijkt ook uit het jaarlijkse Consumentenonderzoek van Deloitte. Zestig procent van de online klanten doet zijn boodschappen bij Albert Heijn (+3%), Jumbo is goed voor circa 33% van de online klanten (+2%), gevolgd door Picnic met 29% (+1%). Circa 3% van de consumenten geeft aan al eens levensmiddelen bij Amazon te hebben besteld.

De resultaten van dit onderzoek zijn gepresenteerd tijdens het Food Retail Webinar 2020. In de presentatie wordt ook een inspirerend perspectief getoond op de veranderende retail industry. U kunt de presentatie hier bekijken.

Begin juni 2020 namen 2.376 consumenten deel aan dit onderzoek. In de periode vanaf maart tot en met juni 2020 wordt het consumentengedrag sterk beïnvloed door de overheidsmaatregelen omtrent COVID-19. De vragen in deze editie van het onderzoek waren grotendeels hetzelfde als voorgaande jaren om de trends over meerdere jaren te kunnen onderkennen. Daar waar de overheidsmaatregelen omtrent COVID-19 mogelijk van invloed zijn op het gedrag van de consumenten hebben we daar in de mogelijke beantwoording van de vragen rekening mee gehouden.

Achttien procent van de ondervraagde consumenten bestelt wel eens boodschappen online, ten opzichte van dertien procent een jaar geleden. Vijftien procent van de consumenten geeft aan zowel in de fysieke winkel als online levensmiddelen te kopen. Het aantal Nederlanders dat uitsluitend online boodschappen doet, steeg van 1 naar 3 procent. 

 

Bron: Deloitte





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
25 jun Britse Deliveroo-koeriers zijn zelfstandige ondernemers volgens rechter
25 jun Monniken kampen met 15.000 kilo kaasoverschot
25 jun TVL-loket voor tweede kwartaal opent vandaag
25 jun Organische zuren in de strijd tegen Listeria monocytogenes
25 jun Efficiënte data-uitwisseling met internationaal datamodel
25 jun Van land naar klant (video)
24 jun Elfde online thuisbezorglocatie Jumbo feestelijk geopend in Deventer
24 jun Future Meat Technologies neemt productiefaciliteit voor kweekvlees in gebruik
24 jun ZuivelNL verwacht financiële positie in 2021 te herstellen
24 jun Barry Callebaut neemt Europe Chocolate Company over
24 jun Picnic gaat kipproducten met 1 ster in Beter-Leven-keurmerk aanbieden
24 jun Download het e-book: meer inzicht in de agri&food-keten, dankzij data
24 jun Afval bestrijden met food-specifiek ERP
23 jun Arla Foods gaat weipoeder Dale Farm gebruiken voor babyvoeding
23 jun Nederland ook vorig jaar grootste vleesexporteur van Europa
23 jun Circa 40% van horecabedrijven had vorig jaar behoefte aan vreemd vermogen
23 jun Colruyt: duurzame quinoa voeding van de toekomst
23 jun Nieuw Hoogvliet-dc loopt op rolletjes met GS1 richtlijnen
23 jun Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
22 jun Morrisons wijst miljardenbod af
22 jun Oxfam Novib: personeel merkt niks van megawinsten supermarkten
22 jun Australische Nikki Adamo CEO Nestlé Nederland
22 jun Tesco noteert omzetstijging ondanks versoepelingen
22 jun Dun Yong Food Services streeft ambities na met nieuw ERP-systeem van partner Aptean
22 jun Gewichtstoename bij een op de vijf kinderen door coronacrisis
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?