Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien
bron: FoodPro Network
VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft het afgelopen kwartaal de omzet van een aantal producten met dubbele cijfers zien groeien. De verkoop van koffie, producten om te koken en bakken en huisdierenvoer groeide bij 's werelds grootste voedingsmiddelenconcern met dubbele cijfers. Hierover bericht Nestlé vandaag bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal.
Gekeken naar de verschillende productcategorieën leverde Purina PetCare de grootste bijdrage aan de groei. Merken die daaronder vallen zijn onder meer Purina ONE en de kattenbrokjes van Felix.
Zuivelproducten doen het goed
Ook de zuivelproducten van Nestlé deden het goed. Volgens de voedingsgigant heeft dat te maken met de toegenomen vraag naar producten om thuis te bakken. Daarnaast waren onder meer koffie met merken als Nespresso, Nescafé en de Starbucks koffie die Nestlé verkoopt in trek. Ook kant-en-klaarmaaltijden en producten als Maggi deden het goed.
De vraag naar flessen water, producten voor consumptie buiten de deur en voor de zakelijke markt namen af.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan