Edeka wil belang in Picnic verdubbelen

23-10 10:04 | bron: FoodPro Network

HAMBURG - De Duitse supermarktketen Edeka is van plan zijn belang in de Nederlandse onlinesupermarkt Picnic te verdubbelen. De Duitse marktleider heeft momenteel 10% van Picnic International en 35% van Picnic Duitsland in handen.

Volgens het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung heeft Edeka-topman Markus Mosa van zijn Raad van Bestuur akkoord gekregen om het belang van de retailgroep in de online boodschappendienst fors te verhogen.

Het huidige belang van 10% in Picnic zou liefst rond de 1 miljard euro waard zijn. Edeka zou nog eens 100 miljoen euro extra willen investeren. Concreet zou het gaan om een aandelenruil. Edeka wil zijn aandelen in de Duitse divisie Picnic GmbH daarbij omzetten in een belang in Picnic International.

Met het grotere belang in Picnic zou Edeka meer grip willen krijgen op de internationale strategie van de online supermarkt. Beide bedrijven hebben recent al samen de inkooporganisatie Everest opgericht.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Unilever en Nestlé waarschuwen Britten: er dreigt een tekort aan voedsel
30 nov Unilever vanaf gisteren niet langer een Nederlands bedrijf
30 nov IRI: 'Europeanen gaven 2,2 miljard meer uit aan snacks tijdens eerste lockdown'
30 nov Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
30 nov Suikergehalte in Britse frisdranken nam in 4 jaar tijd met 29% af
30 nov Makkelijker betrouwbare data met nieuwe GS1 datapool
27 nov Aantal voedingsmiddelenbedrijven groeit met 5%
27 nov Wetenschapsagenda steunt onderzoek naar diervrij melkeiwit
27 nov Monoprix komt naar Benelux
27 nov Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
27 nov Whitepaper Listeria monocytogenes
27 nov Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
26 nov Colruyt en Delhaize medewerkers krijgen extra verlofdag voor inzet coronacrisis
26 nov DSM gaat voor gepersonaliseerde voeding samenwerken met Huami
26 nov Klachten over kinderidolen op productverpakkingen zijn gegrond
26 nov Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
26 nov CPB minder pessimistisch over Nederlandse economie
26 nov Arla Foods ontwikkelt nieuwe methode van koelen
26 nov De kracht van kort cyclische aansturing van de productie
26 nov ‘Verified by GS1’ gelanceerd: duidelijk welk product bij welke barcode hoort
25 nov Nestlé verkoopt activiteiten van het Chinese merk Yinlu
25 nov Online supermarkt Crisp opent nieuw distributiecentrum
25 nov Picnic gaat in pilot groenten en kruiden van PlantLab leveren
25 nov Normec Foodcare gaat samenwerking aan met ADN
25 nov Insectenvet kan aanzienlijk deel van boter in gebak vervangen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?