Edeka wil belang in Picnic verdubbelen
bron: FoodPro Network
HAMBURG - De Duitse supermarktketen Edeka is van plan zijn belang in de Nederlandse onlinesupermarkt Picnic te verdubbelen. De Duitse marktleider heeft momenteel 10% van Picnic International en 35% van Picnic Duitsland in handen.
Volgens het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung heeft Edeka-topman Markus Mosa van zijn Raad van Bestuur akkoord gekregen om het belang van de retailgroep in de online boodschappendienst fors te verhogen.
Het huidige belang van 10% in Picnic zou liefst rond de 1 miljard euro waard zijn. Edeka zou nog eens 100 miljoen euro extra willen investeren. Concreet zou het gaan om een aandelenruil. Edeka wil zijn aandelen in de Duitse divisie Picnic GmbH daarbij omzetten in een belang in Picnic International.
Met het grotere belang in Picnic zou Edeka meer grip willen krijgen op de internationale strategie van de online supermarkt. Beide bedrijven hebben recent al samen de inkooporganisatie Everest opgericht.
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan