ING: Economie groeit weer in 2021

19-11 09:03 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - In 2021 groeit de economie weer. Na een krimp van 4,3% zal de economie komend jaar met 2,6% groeien, aldus ING. Dankzij die groei is het bbp in het vierde kwartaal van 2021 terug op 99% van het niveau van voor de coronacrisis.

De verwachtingen van ING zijn positiever dan die aan het begin van de crisis. ING denkt dat de krimp in het vierde kwartaal minder groot zal zijn dan die tijdens de eerste golf in het tweede kwartaal. De maatregelen zijn minder ingrijpend en bedrijven zijn beter voorbereid doordat ze bijvoorbeeld al spatschermen hebben of hun verdienmodel al eerder hebben aangepast.

ING benadrukt dat de economische onzekerheid groot blijft. De uitrol van coronatests, het quarantainebeleid en de komst van vaccins hebben allemaal invloed op de economie en het hersteltempo, maar zijn nog erg onzeker. 

 

Bron: ING





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 jan Unilever wil maatschappelijk verantwoorde handelspartner en werkgever zijn
22 jan Eerste Belgische online supermarkt wil eind maart starten
22 jan Hogere omzet en winst voor Ardo
22 jan Starters die na juni 2020 zijn begonnen lopen overheidssteun mis
22 jan Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
22 jan Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
22 jan Van land naar klant (video)
21 jan Jumbo wint marktaandeel - Aldi levert in
21 jan Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
21 jan Frituurspeciaalzaken: 300 miljoen euro omzetverlies
21 jan Visie op gezond en circulair voedselsysteem in 2050
21 jan Er bestaat geen kant-en-klaarmaaltijd om veranderhonger te stillen
21 jan Ook Normec Foodcare partner geworden FoodPro Network: In de hele keten alles onder controle
20 jan Marktplaats stopt verkoop kleding maaltijdbezorgers na run door avondklok
20 jan Albert Heijn vergroot marktaandeel iets door groei online boodschappen
20 jan Avondklok: voorstel is nu van 20.30 tot 4.30 uur
20 jan Ondanks coronacrisis kwamen er vorig jaar 3.200 horecabedrijven bij
20 jan Tony's Chocolonely bouwt Tony’s Open Chain verder uit
20 jan Meer lokale producten in restaurants van de overheid
20 jan Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
20 jan Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
20 jan Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
19 jan Picnic blijft groeien en opent (weer) nieuw distributiecentrum
19 jan Topeconomen: Biden goed voor economie en handel
19 jan Werknemers van Cargill staken vanwege conflict over nieuwe cao
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?