HelloFresh neemt Amerikaanse branchegenoot Factor75 over

23-11 14:55 | bron: FoodPro Network

BERLIJN - HelloFresh wil verder groeien op de Amerikaanse markt en neemt daarom branchegenoot Factor75 over. De overnameprijs bedraagt maximaal circa 233 miljoen euro. Factor75 is gespecialiseerd in de thuisbezorging van vers voorbereide maaltijden.

De van oorsprong Duitse maaltijdboxenbezorger HelloFresh betaalt in eerste instantie 177 miljoen dollar. Daar kan nog 100 miljoen dollar bovenop komen als Factor75 aan bepaalde doelstellingen voldoet. Factor75 rekent voor dit jaar op een omzet van circa 100 miljoen dollar.

De markt voor maaltijdbezorging in de VS is momenteel volop in beweging, aangejaagd door de grote vraag als gevolg van de coronacrisis.

Het Nederlands-Britse Just Eat Takeaway nam eerder dit jaar voor 7,3 miljard dollar het Amerikaanse Grubhub over. Terwijl concurrent Uber Technologies maaltijdbezorger Postmates kocht voor 2,7 miljard dollar. Het Zwitserse Nestlé neemt voor 950 miljoen dollar Freshly over, een leverancier van vers gemaakte maaltijden.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 jan Unilever wil maatschappelijk verantwoorde handelspartner en werkgever zijn
22 jan Eerste Belgische online supermarkt wil eind maart starten
22 jan Hogere omzet en winst voor Ardo
22 jan Starters die na juni 2020 zijn begonnen lopen overheidssteun mis
22 jan Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
22 jan Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
22 jan Van land naar klant (video)
21 jan Jumbo wint marktaandeel - Aldi levert in
21 jan Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
21 jan Frituurspeciaalzaken: 300 miljoen euro omzetverlies
21 jan Visie op gezond en circulair voedselsysteem in 2050
21 jan Er bestaat geen kant-en-klaarmaaltijd om veranderhonger te stillen
21 jan Ook Normec Foodcare partner geworden FoodPro Network: In de hele keten alles onder controle
20 jan Marktplaats stopt verkoop kleding maaltijdbezorgers na run door avondklok
20 jan Albert Heijn vergroot marktaandeel iets door groei online boodschappen
20 jan Avondklok: voorstel is nu van 20.30 tot 4.30 uur
20 jan Ondanks coronacrisis kwamen er vorig jaar 3.200 horecabedrijven bij
20 jan Tony's Chocolonely bouwt Tony’s Open Chain verder uit
20 jan Meer lokale producten in restaurants van de overheid
20 jan Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
20 jan Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
20 jan Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
19 jan Picnic blijft groeien en opent (weer) nieuw distributiecentrum
19 jan Topeconomen: Biden goed voor economie en handel
19 jan Werknemers van Cargill staken vanwege conflict over nieuwe cao
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?