Food and Drink 2020: 'Sterke en vertrouwde voedingsmerken lijden niet onder corona'
31 dec 2020 06:03
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
LONDEN - Het Britse onderzoeksbureau Brand Finance heeft een inschatting gemaakt welke impact de coronacrisis zal hebben op de 500 grootste merken in de wereld. De onderzoekers verwachten een waardedaling van deze merken van 1 biljoen dollar. Op voedingsmerken heeft de coronapandemie echter weinig invloed.
Brand Finance schat de waarde van de merken van het Zwitserse voedingsconcern Nestlé het hoogst in binnen de voedingsindustrie. De waarde daarvan wordt ingeschat op ruim 20 miljard dollar. Dat is circa 3,4% meer in vergelijking met vorig jaar. Op enige afstand volgen de merken van de Chinese zuivelproducent Yili Group. Unilever is terug te vinden op de tiende plaats.
Download hier het hele rapport Food and Drink 2020.
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan