Normec Foodcare gaat samenwerking aan met ADN

25-11 08:44 | bron: FoodPro Network

EDE - ADN en Normec Foodcare (kennispartner in voedselveiligheid, productkwaliteit en smaak) hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Dit gebeurde – met inachtneming van alle coronamaatregelen – op het kantoor van ADN in Ede. Gerben Ballast, directeur namens Normec Foodcare en Mark Heemskerk, directeur namens ADN tekenden de samenwerkingsovereenkomst.

ADN heeft de afgelopen periode hard gewerkt om de laatste puntjes op de ‘i’ te zetten voor de nieuwe Hygiënecode voor de AGF Detailhandel. ADN is codehouder en daarmee verantwoordelijk voor het actueel houden van de code. Met de nieuwe code wordt vanaf begin volgend jaar volop ingezet op hygiëne en voedselveiligheid in de branche. ADN heeft voor deze mooie ambitie in Normec Foodcare een uitstekende partner gevonden.

Over Normec Foodcare

Normec Foodcare is ontstaan vanuit een samenwerking tussen toonaangevende laboratoria, expertise- en adviesbureaus, inspectie- en trainingsorganisaties in de foodsector. Door het bundelen van krachten is Normec Foodcare kennispartner in voedselveiligheid, productkwaliteit en smaak. Dit doen ze door projecten in de hele keten uit handen te nemen. Onder andere op het gebied van kwaliteitszorg, laboratoriumonderzoek, smaaktesten en QA-automatisering. Maar ook het opleiden en trainen van medewerkers, risicomanagement, etiketten controleren, specificatiebeheer uitvoeren, auditeren en inspecteren behoren daartoe.
Van container tot consument is Normec Foodcare ook al jaren actief in de AGF met onder andere keurmeesters, QA-advies, opleidingen, audits en inspecties, etiketcontroles, kwaliteit monitoring- en smaaktesten. Ze doen dit voor retailers, A-merk producenten en voor kleinere, ambachtelijke spelers. Gezien deze achtergrond en kennis ziet Normec Foodcare zeer nadrukkelijk aansluiting, meerwaarde en potentiële samenwerking die ze aan en met de ADN-leden willen overdragen.

HACCP belangrijker dan ooit

De laatste jaren is het assortiment van de groentespecialist verder uitgebreid richting kant & klaar-producten. Dat gaat verder dan alleen groenten en fruit. Vlees, vis en andere ingrediënten worden gebruikt in de gerechten die worden bereid. Dat vraagt om extra aandacht van het HACCP-beleid. In deze coronatijd misschien nog wel meer dan voorheen. De consument zoekt de speciaalzaak op vanwege de kwaliteit die wordt geleverd. Een goede hygiëne en voedselveiligheid zijn daarbij randvoorwaarden. HACCP is in dat opzicht veel meer dan alleen wetgeving. HACCP is ook een marketingtool waar je je als specialist mee kan profileren.

ADN gaat je helpen

Samen met Normec Foodcare gaat ADN je ondersteunen om serieus werk te maken van hygiëne. Dat begint met goede voorlichting en uitleg over de nieuwe hygiënecode. Vanaf begin 2021 verzorgen we workshops. Daarnaast ondersteunen we je persoonlijk met winkelbezoeken, inspecties en monsterafnames. Deelnemende bedrijven die alles op orde hebben, worden beloond met een certificaat en worden ook vrijgesteld van NVWA-controles. Wil jij begin 2021 meer informatie ontvangen? Op www.agfdetailhandel.nl/haccp vind je meer info en kan je een interesseformulier invullen.

 

Bron: Normec Foodcare - partner FoodPro Network





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 jan Picnic blijft groeien en opent (weer) nieuw distributiecentrum
19 jan Topeconomen: Biden goed voor economie en handel
19 jan Werknemers van Cargill staken vanwege conflict over nieuwe cao
19 jan Consumentenbond: 'Veel maaltijdvervangende repen en shakes ongezond'
19 jan Webinar: Business Intelligence voor de food branche
19 jan Gesprekken over supermarkt-cao vandaag hervat
19 jan De sterkste vloer voor de voedingsindustrie (video)
19 jan Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
19 jan Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
18 jan PLUS intensiveert samenwerking met Too Good To Go
18 jan Picnic bekijkt uitbreiding naar Frankrijk
18 jan PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn
18 jan Circular Food Center: wereldvoorbeeld in aanpak voedselverspilling
18 jan Veel Nederlanders gebruiken voedingssupplementen
18 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
18 jan Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
15 jan CBS: 'Ruim 35% van de Nederlanders koopt wel eens online maaltijden'
15 jan Rouveen Kaasspecialiteiten gaat Friese schapenkaas produceren
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
15 jan Gesprekken over keurmerk 'FarmerFriendly' krijgen een vervolg
15 jan Paper wijzigingen IFS Food versie 7
15 jan Geef je winkel, showroom en kantoorruimte een frisse uitstraling met een MasterTop-polyurethaan gietvloer met BREEAM A+ classificatie
14 jan Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar
14 jan Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?